Tiden räcker inte till.

Mitt lilla "Coffeecorner" i köket. Här står vår Espressomaskin som sällan används, lite piffiga sugrör, kaffekapslar, termosar mm. Det är endast för en liten behövlig eftermiddagsespresso denna maskiner går igång, annars kör vi vanligt kaffe på spisen och det godaste kaffet beställs från www.bestcoffee.com.tr från kaffemärket LAVAZZA. Turkiskt bryggkaffe är verkligen ingen höjdare, de är bättre på sitt typiska turkiska kaffe som är en liten kopp med mycket starkt och sött kaffe. 
 
 
Måndagskoppen. Verkligen den viktigaste, för den är basen på starten för en bra & energifull vecka!
 
Hej fina vänner!
 
Återigen har tiden inte räckt till till er och bloggen. Jag har verkligen svårt att få tiden att räcka till nu, jag har också känt mig rätt oinspirerad till att blogga vilket kan komma då och då, men inläggen får helt enkelt komma när de kommer då inspirationen är där.
 
Vi kom hem från parkdate med vänner sent ikväll som tur var hade G redan förberett middag och allt var klart (mexikanska kycklingtortillas)  så det var bara att sätta sej vid bordet, få i ungarna och mej själv mat, sen hopp i säng! Det är enda rätt soft när de är så trötta, inga omständiga läggningar och krångel, bara på med deras PJs och sen duna. Tyvärr är jag lika trött själv så några större utsvävningar nu under kvällen ser det inte ut att bli.
 
Förra veckan hade jag min svenska bästa vän Emma här och det var toppen! Vi hade 3 välfyllda mysiga dagar ihop och jag tyckte vi hann med endel, jag tog Emma på hamam och SPA, vi besökte en av öarna en dag (Heybiliada) en del shopping men som såklart blev mest till barnen eller Emmas son Eliott hemma, en mysig middag vid Kalamis marina i solnedgången, stros på Bagdad Street, massa massa kaffe och godis och livssnack. Jag hade gärna viljat ha henne här längre... dagarna gick för fort verkligen, men det var ju lika lätt att ta tåget till Sthlm som att åka till oss så nu är jag säker jag kommer få ner Emma oftare :)
 
Hela maj månad följer med massa kärt besök från Sverige och det är helt underbart! Om en vecka kommer Denise och vi kommer få underbara sommardagar tillsammans! För just det har vi fått nu också - SOMMAR. Nu är alla vårjackor bortplockna och allt vad badkläder, sandaler och klänningar har fått plockas fram ur garderoberna. Jag måste bara fila lite mer på vår sommar, en hel del hotellnätter behöver bokas upp. Tycker om att ha livet spontant men planering är också bra så det inte blir några besvikelser.
 
 
 
Birgitta S

Hej! Skrattar lite vi hade också en espresso maskin som stod o tog plats o jag dammtorka den😱Efter x antal år åkte den ut helt enkelt nu kör vi en Boda press o mkt snabbkaffe har även en perkulator o den är toppen håller värmen o kan vara på en stund o hålla värmen utan att det blir bränt . På något sätt blev det för tidsödande o plockit med maskinen på morgonen när jag dricker mest kaffe. Roligt att du haft besök o så mysigt med din vännina måste vara toppen. Må så gott o kram!
Birgitta S

Svar: Ja, dessa köksmaskiner som tar plats. Har säkert 5 maskiner vi inte använder, står i förrådet nu. Nu har vi simplaste kaffekokaren vi kör med och det funkar bäst för oss.
Volleybollfrun

Maalin

Här i Sverige har vi inte ens plockat undan vinterjackorna ännu än mindre vårkackorna. Helt sjukt med sommarvärme en dag så man går i t-shirt o njuter o sen nästan nollgradigt dagen efter så barnen får ha mössa o vantar på sig ute 😩😔 är så trött på kyla nu. Vi ska få varmt i helgen sägs det så jag hoppas värmen stannar sen o man kan plocka undan vinterjackorna.

Maalin

Här i Sverige har vi inte ens plockat undan vinterjackorna ännu än mindre vårkackorna. Helt sjukt med sommarvärme en dag så man går i t-shirt o njuter o sen nästan nollgradigt dagen efter så barnen får ha mössa o vantar på sig ute 😩😔 är så trött på kyla nu. Vi ska få varmt i helgen sägs det så jag hoppas värmen stannar sen o man kan plocka undan vinterjackorna.

Svar: Jag vet! Ni har verkligen haft en kall vår, supertrist! :( Känner verkligen empati för alla där hemma som bara vill ha lite varmare och sol. Jag hoppas den kommer snart!
Volleybollfrun