Noah <3

 
Idag har jag varit hemma och tagit hand om tvätten hela dagen, resten av maj väntas massa besök så jag vill helst inte stå med varken tvätt, städ eller liknande då så tog tag i DEN högen idag, sen slog vi in paket och tog en välbehövlig rask promenix till min turkiska vän Damla som fick sin Noah för snart 2 veckor sedan. Tillsammans med sin italienska pojkvän och sambo som är min mans klient. På den vägen har vi hittat varann och blivit väldigt nära. Jag har följt hennes hela gravidresa och verkligen varit där med alla frågor, men just med en födsel vet man aldrig hur det går eller kan bli, speciellt inte härnere då de är en aning annorlunda med mycket och stressar i onödan enligt mig. Men det brukar bli bra i slutändan och det gick vägen och Damla är mycket nöjd med sin förlossning och hur den blev och en fantastisk fin liten pojke vid namn Noah bestämde sej att komma till världen den 9 maj. Hennes man satt och följde förlossning via facetime ifrån Kanada där han var på jobb och jag sms:ade med hennes man och mamma samtidigt! Galet.
 
Idag var jag och barnen där med lite små presenter och kort. Jag älskar t-shirtsen från LC Waikiki som släppt en kollektion med coola print som "Mommy" "Queen" "Prince" "Princess" osv. Jag har köpt de flesta till mig och barnen men även till vänner. Sen fick han en ursöt body från Raulph Lauren också att ha i sommar! Helt galet att se de små nyfödda bebisarna, man känner ju själv att sina egna barn är små men så ser man dessa och man fattar ingenting. Och man förstår absolut inte att ens egna vart så små? Men han var så fin och det var så fint att se hur snabbt Damla kommit in i mammarollen och att allt funkat så bra med amning osv. Inget av allt det där är lätt, speciellt inte första gången, men förr eller senare kommer allt på plats! Tråkigt nog kommer de flytta till Italien OCH Kanada nu snart men det blir bara en anledning för oss att åka dit och det ska vi faktiskt göra hela juli och bo i deras hus då min G jobbar där på somrarna. Kan ni förstå att jag längtar?
 
 
 
 
Emilie

Hej Malin! Nu var det länge sen jag kommenterade men jag är en trogen läsare och det är fint att följa er där borta i Istanbul :)

Jag är ju också mamma numera och idag bokade vi, min pojkvän och jag en resa till Florida! Minns att du var där med din familj när Eidan var typ lika gammal (B. kommer att vara 11 månader) så jag tänkte höra om du har några tips :) Vi satsar nog på Fort Myers, Orlando och så vill vi till Bahamas (en och annan basketmatch blir det också, då min pojkvän jobbar med det :) Bara om du har tid och lust såklart, vet ju att du är proffs på reseplanering så tänkte att fråga kan man ju alltid.. :) Ha det fint! Hälsningar från Wien// Emilie

Svar: Hej Emelie! Vad kul och stort grattis! Sorry för sent svar. Har så mycket besök hela tiden så hinner inte med mkt.. Ja, vi var i nästan hela Florida när Eidan var ca. 14 månader. Orlando är ju superkul med allt vad det innebär m. temaparkerna, bra shoppingoutlets också! Massa roliga hotell. Min favorit i Florida är dock Naples, supermysigt! Clearwater är fint med men väldigt turistigt. Jag vart dock besviken på Key West, det var inte alls så underbart fint som jag trodde. Bahamas var superfint :) åk dit!Om ni gillar shopping (som vi) så stanna till vid lite mindre okända orter och besök deras outlets som tex. Marshalls, TJ MAXX mm. Helt galet bra babybutiker finns med!

Hoppas ni får en toppenbra resa! Du får gärna fortsätta fråga på om du undrar över något specifikt där. :)
Volleybollfrun

Birgitta S

Hej!
Förstår att du vill röja undan för att ha tid när du kommer att ha mkt besök men kan du/Ni alltså du o make köpa städhjälp i varje falll o kanske handlingshjälp till de mest vardagliga varor som behövs o inte kräver något personligt beslut. Det är guld värt här har vi mkt affärer de stora som har hemleverans o det kör vi ca varannan månad på alla kolonialvaror o sen när vi ändå beställer tar fil youghurt ost smör mm för en vecka framåt så skönt.
Nu har vi det bra här +18 ute i skärgården är på landet i stan är det ca +22 härligt.
Kram o trevlig helg!