Give me my coffee!

 
Åh! Idag är en sån där dag som man bara vill ska ta slut. Grått och kallt väder. Försov mig och barnen idag och till på köpet skulle jag ha föräldrarmöte med Eidans lärare på morgonen. Allt bara kaos. Tryckte i mig en banan till frukost i bilen och lådsades liksom vara med i matchen. Skulle fått serverat en kaffe m. mjölk till mötet men så kom de aldrig tillbaka med kaffet och jag satt och tänkte på det heeela mötet... Och så sitter man där och lådsas vara seriös och angelägen så ser man att tightsen är smutsiga OCH att jag satt på mig dem bak och fram. Jisses!
Har vart en så desperat trött och dålig mamma idag att jag t o m åt upp Eidans två kinderägg till eftermiddagskaffet, han brukar dock bara bry sej om leksakerna ändå. Men ändå! En sån dag bara. Ikväll hoppas jag på tidig sänggång och vakna upp till något helt annat! Mötet gick iallafall bra, man har rätt mycket kommunikaton dagligen ändå med hans lärare så jag tycker man hänger med i matchen ändå. Det enda tråkiga 
är att Eidan troligtvis kommer få en ny lärare till nästa höst och då blev jag lite ledsen, hans nuvarande lärare skall inte sluta men hon har hand om samma åldrar hela tiden, så min lilla E kommer flytta med hela sin förisgrupp men till en annan lärare. Han är väldigt förtjust i sin lärare han har nu så han kommer säkert springa in till henne jämt. Jaja, kanske jag som tycker detta är mer jobbigt än han? 
 
Gårdagen däremot var bättre! Jag tog en milslång PW för att hämta Eidan från förskolan, shoppade donuts på vägen hem (bilden) då ett par turkiska kompisar som var i stan (de har flyttat till Canakkale) kom förbi på en snabb playdate & fika och när väl de gått åkte jag upp till Emaar Square (vår nya gigantiska galleria nära oss!) för en liten kvällsdejt med mina turk/svenska vänner Damla & Deniz. Toppendag! Och vi spanade in nya La Fayette som slagit upp dörrarna på Emaar, ögongodis!
 
Bilderna nedan!
 
 
 
Barnavdelningen inne på La Fayatte.
 
Imorgon är det som vanligt föris & Laras lekgrupp på morgonen sen sätter vi oss och åker till farmor & farfar i Ankara över helgen, det börjar bli dags nu igen! :)
 
Birgitta S

Vilka fina kläder o skor att handla till barn så härligt älskade att handla till mina killar när de var små men utbudet var inte på %amma nivå då o framförallt inte till killar överallt var det 70% tjejkläder o resten killar nu har det nog blivit annorlunda i viss mån. Det kommer att gå bra med byte av fröken oftast är det vi som vuxna som känner att vi lämnar något som fungerat o vi känner till barnen vet inte. Var ligger Canakkale googlade o fick ingen koll svårt ibland med bra kartor på nätet.
Snart helg Kram o må så Gott!
Birgitta S