Weekend Story

Hej vänner! Sådan härlig & välbehövlig helg vi har haft. Den har vart toppen på allt sätt och gud vad tacksam man blir av att bara få komma ut i härlig varm sol och få vara friska! Eidans doktor meddelade oss också att vi bara behöver hålla på med medicinen fram tills onsdag och att han kan gå till förskolan imorgon. Yey! Han har verkligen saknat den och alla sina kompisar.
 
Helgen bjöd iallafall på strålande väder och rätt behagliga vårtemperaturer. Jag packade undan vinterjackor, varma mössor/vantar och vinterskor/overaller för några dagar sedan och det var en fröjd. Vårjackorna räcker gott och väl för vädret nu! Oftast hinner man inte riktigt använda vårjackorna för det slår om rätt snabbt här till riktigt varmt.
 
Såhär kommer lite från vår helg i bilder!
 
 
En långsam lördagsfrukost hemma med barnen och kaffet, vi spelade Alfons Åberg genom svtplay/chromecast, jag kokade mannagrynsgröt med svensk blåbärssylt och så myste vi runt i pjamas länge!
 
På lördagen var G bortrest halva dagen men hade ett flyg som landade på eftermiddagen, för jag hade som sagt middagsplaner på kvällen med massa vänner. Vi skulle ha en avskedsmiddag för vår kära Gerd som nu ska flytta hem. Supertråkigt! Vi har verkligen blivit ett härligt gäng här på asiatiska sidan lite tack vare henne. 
Tidigare på dagen tog jag med ungarna i vagnen och så gick vi en långpromenad i solen vid havet, Eidan var inte riktigt 100% men det kändes som han uppskattade att komma ut. Han ville dock inte leka så mkt vid lekplatserna.
Vi köpte fina färska rosa tulpaner på vägen hem från havet! Tulpaner är inte min favoritblomma, det är rosor och pioner men tycker tulpanerna är så fina på våren att ha hemma!
 
 
Eidan somnade direkt vi började rulla vagnen. Lara var det däremot annat med. Tjatmaja! 
 
 
Tulpaner! Tulpanerna sägs ju komma från Turkiet (Osmanska riket) men det är inte alltid lätt att hitta tulpaner i blomsterbutikerna här.
 
 Vad kostar en bukett m. 10 tulpaner i Sverige? 
 
 
 
Det var riktigt fint väder och DEN solnedgången vi fick när vi åt middag på Midpoint (Fenerbahce) var helt oslagbar. Ah, så vackert det var. Härlig lördagskväll! Uteserveringarna fullproppade med folk. Vi hade en super super nice middag allihop, vi var säkert en 15 pers. Såna här kvällar blir man ju lite "High on life" på.
 
 
Söndagmorgon och tulpanerna hade slagit ut fint! Jag hoppas jag kan hålla dem fina till nästa helg genom mkt ljus och byta vattnet/klippa ner dem lite. Har ni annat tulpantips?
 
 
Vi var även denna söndag tillsammans med våra kompisar nere vid Fenerbahce för utelek för barnen & lunch! Damla fyllde också år så det blev en liten extra tårta efter lunchen.
 
 
Eidan passade på att cykla och hade med sej hojjen ner till parken, han går dock helst med den eller tycker pappa ska skjuta på. Slöis!
 
 
Eidan & Pappa! Mina fina pojkar.
 
Vi avslutade söndagen med att för en gångs skull följa med på volleybollmatch. Det tillhör inte vanligheterna för mig & barnen, men vardag för G. Jag tycker det mest är jobbigt om jag ska vara ärlig för de blir uttråkade rätt snabbt. Lara som numera ska gå hela tiden vill inte sitta och se en hel match och lite så blev det igår med men de höll ut!
 
Hoppas ni haft en bra helg ni också!
 
 
 
 
 
 
Marit

Härligt väder ni har, här hemma snöar det till och från hela tiden. Vill ha vår 🌸 Köper så sällan tulpaner, föredrar andra snittblommor. Så vad kostar dem 50-60kr.

Anonym

Fina foton. Tulpaner här kostar väl ca 40-50 skulle jag tro. Vad kostar de där? Så klart olika på olika affärer eller om det är blomsterhandlare. Vattnet ska va riktigt kallt och bytas varje dag. Kram