VÅR!

 
Över hela stan så finns det massa utav detta vackra träd (ja, grenarna/kvistarna är också fina) med de stora vackra rosa blommorna. 
 
Det är vår i stan! Nu vågar man verkligen säga och tro på det. Idag kändes det också, det blir en speciell värme, en speciell luft. Och vi börjar ju närma oss april men stormsteg så konstigt vore väl annars? Vi har haft en kall vinter/vår här i Turkiet i år, eller iallafall i Istanbul. Men jag har hört att det varit kallt generellt i de flesta medelhavsländer i år så all skörd av frukt/grönsaker har gått sämre pga. kylan vilket också har påverkat att priserna stigit på sånt, t.ex. i Sverige har jag hört? 
Jag är iallafall SÅ redo för sommar, önskar mig en riktig het, svettig Turkiet - sommar, jag kanske kommer ångra mina ord nu, men jag är verkligen en värmemänniska och klarar av riktigt höga temperaturer och gassande sol. Då riktigt njuter jag. Kanske inte om jag är höggravid men annars så älskar jag det!
Och ljuset som vi har nu på mornarna, Eidan är uppe och skuttar redan vid 6.30 och det känns helt okej. Jag hakar på rätt så snabbt efter, medan Lara gärna ligger och drar sig länge länge. Och om just Lara, henne måste jag berätta om i ett eget inlägg, ska försöka knåpa ihop något om henne snart. Så mycket som händer! Vissa stunder helt underbar liten tjej och i nästa stund fövandlas hon till exorsisten.
Idag efter att vi droppat av Eidan på föris så stannade vi ute lite på gården innan vi gick upp. Hälsade på katterna, gick till blomster/trädgårdshandeln (våra grannar) och tittade på deras damm med fiskar i och hälsade på hönsgården/ankarna, alltid mysigt att gå dit men vi kommer ju aldrig därifrån, Lara vägrar! Men med lite trix så kom vi hem tillslut, jag älskar djur också men att stå och titta på en anka i en timme, där går min gräns typ.
Efter lite lunch hemma så åkte vi och hämtade E och körde därefter ner mot havet för lek i sanden, lite mellis, skoj på lekparken och så var vi bara ute och njöt av det fina vädret och solen! Eidan har alltid cykeln med sej nu i bilen som vi tar fram så han kan cykla (eller "köra race" som han säger) Tycker han är så gullig med sin cykel!
Lara som numera ska gå hela tiden kör helt sin egna stil och väg, och inte sällan ska hon alltid gå åt andra hållet än vad vi går åt, men alltid säger min lilla hjälpreda aka storebrorsan till henne, allt jag säger, upprepar han till lillasyster. Vad det än gäller. Rätt skoj ibland faktiskt.
 
Nu ikväll när vi hade läst saga, sjungit sång och sagt godnatt och släckt ringer dörrklockan och där stod PAPPAN som en liten surprise jag inte alls visste om, han hade sagt torsdag men saknade oss tydligen för mycket och kom hem tidigare? Eller så var planen redan så. Barnen blev helt lyriska, tjöt av glädje verkligen. Och jag blev såklart också glad av att ha honom hemme även om dessa dagar faktiskt gått riktigt bra!