Babygrupp!

 
Idag gick jag med min lilla toka på lekgrupp för barn i hennes ålder. Det var en annan mamma som dragit igång att ha barngrupper med sång, lek, dans, art mm. på ett superfint café här i Suadiye en gång i veckan. Vi ska träffas en dag i veckan på övervåningen på cafeet där man sitter i ring, sjunger med barnen, har olika teman osv. Idag var bara en liten "pröva-på" stund för 10 TL men jag tror nog att vi kommer fortsätta gå då vi kan, Lara verkligen älskade det! Det var massa småttingar i hennes ålder/storlek som hon hade kul med, kramade osv. Sen kunde hon verkligen inte sluta stirra på en mamma som ammade sin lilla pojke i ringen, jag fick nästan dra henne därifrån för att hon skulle sluta glo. För Lara var detta toppen, jag går på sånt här för hennes skull, för min egna del så spelar det inte så stor roll för mig att träffa andra mammor. Jag har bra med vänner nu i stan som jag gillar att ses med, både svenska och turkiska och jag känner mig nöjd med det. Det finns så otroligt många utländska mammor i stan så det är inte "svårt" att hitta mammavänner om man söker efter det, men jag känner mig så nöjd med alla jag känner nu och träffar. Nu var jag ju här med mitt andra barn medan jag tror nästan alla var här med sin första så jag har redan gått en hel del på sånt här med Eidan, jag tycker inte det är särskilt kul OM jag ska vara ärlig, tyckte inte öppna förskolan var kul heller i Sverige, men det är kul att se att sina barn har kul. Så då är det värt det. Och jag har varit sämre med Lara att gå på sånt här, med Eidan var jag redan på babygrupp när han typ var 4 månader, man visste ju inte riktigt "behovet" för dem då men det var ju kul för honom då, men allt blir annorlunda med det andra barnet. Man blir mer "chill".
 
Efter babygruppen sov Lara i vagnen, helt slut var hon efter allt ståjj, så då passade jag på att smita in på salongen min och nopprade ögonbryn och tog bort allt annat fjun man samlat på sig i ansiktet under vintern. Nu är det dags för vår och sommar och allt ska fräschas upp... fötterna, bryn, tryne, hår, ögonfransar, hudfärg... Jag har börjat lite smått med brynen och fötterna, nästa vecka blir det klipp och slingor/utväxt, sen ska jag göra mina fransar. Vi kickstartar våren med en tripp till Izmir/Cesme imorgon med några vänner, ska bli super! Barnen har längtat efter detta SÅ länge (Eidan) och han har pratat om den här helgen i evigheter. De har packat sina små resväskor och kommer flyga upp ur sängen imorgon när vi ska åka. Det ser ut att bli sol och härligt vårvarmt! 
 
Uppdaterar bloggen efter helg med massa härliga Cesme-bilder! 
Birgitta S

Vad roligt för Esma instämmer med att inte alltid man kände för de där gruppens men barnen har så roligt när de blivit lite större så jag gick på öppen förskola som våran kyrka församling hade 2 gånger i veckan o fortfarande har ser jag och det var inget om att man skulle sjunga psalmer osv utan helt normalt o mkt bättre än den kommunala lugnare och bättre lokal fast när jag dök upp med mina killar på 1 år så förstörde vi lugnet 😱trevlig helg skönt med Fredag

Birgitta S

Hej!
Ber om ursäkt fel namn Lara heter hon så klart läser en till blogg Louise i Turkiet och hennes dotter heter Esma.
Hälsningar och trevlig Lördag Birgitta s

Svar: Hihi, ingen fara !
Volleybollfrun