Mormor & Systers Besök Dag 2: Burgazada

 
 
Mormor, jag & barnen på färjebåten 
 
I fredags hämtade vi Eidan från föris vid 13-tiden, tog bilen till Bostanci, köpte båtbiljetter och åkte över till en av öarna - Burgazada. Det blev en slump att vi hamnade just på den ön. Egentligen tänkte jag Kinaliada men så såg jag en båt precis intill som var mycket mindre där det stod Burgazada på och den har jag själv inte varit mycket på men hört gott om så vi böt och hoppade på den istället vilket blev mycket bättre val! 
 
 
Framme på Burgazada. En lugnare, grönare, stillsammare ö..
 
  
Lilla Lara Leona Sahin skulle prompt promenera runt ön själv..
 
 
 
Vi hittade rätt så snabbt en stenstrand där folk badade och solade precis när vi började promenera så där tog vi direkt ett stopp för lite lunch & badade. (Inte jag dock) Alldeles för kallt för mig! Men mamma & syrran dök i direkt. Barnen satt mest och kastade stenar (... och helst på varann..)
 
 
 
Puss på moster! Lara är i en sån underbart rolig & mysig ålder nu. Hon charmar ihjäl oss med allt hon hittar på. Storebror är dock i en mindre charmig ålder just nu. Treårstrots deluxe!
 
 
Min fina mamma! Nästa år fyller hon 60 år! 
 
 
Kaffe i termosen på stranden.
 
 
Vackra vackra Burgazada. Så fint trots en stenkast bort myllrar en stadspuls på 17 miljoner människor.. 
 
 
Vi gick runt ön med barnen, perfekt för den är alldeles lagom stor
 
 
Den här lilla tjejen vill helst springa åt motsatt håll eller stannar och säger "bye bye" till oss!
 
 
På öns andra sida dök en fantastisk mysig restaurang upp med fantastisk utsikt och läge men vi åt i hamnen istället!
 
 
 
 
Prinsöarna har massvis med fina kyrkor och flera fanns på Burgazada. Öarna har sån stark och djup historia och jag skulle så vilja gå på en guidad ötur någon gång! Nått jag ska kika på till hösten..
 
 
En typisk klassisk övilla/sommarbostad!
 
 
 
 
 
 
 
Det blev en spontan middag på ön vid hamnen med calamaris och annan meze som var så gott! 
 
 
Det blev en toppendag verkligen och jag kan rekommendera alla att besöka denna lilla mysig ö när ni är här!
 
Biljetterna kostar 5.5 ₺ st. och barn gratis. Båtarna går från Bostanci men kan också gå från andra ställen i Istanbul som Kadiköy eller Eminönü.