Nattblöja, förkylning & morgonsmoothie!

 
Smoothie äter vi ofta här hemma och mycket beror det på att man kan smyga ner lite nyttigheter barnen ratar annars. I Laras & min smoothie imorse fanns: spenat, avocado, chia, banan, björnbär! Man kan göra grönsakssmoothie på kokt broccoli, morötter, spenat mm. och bara slänga med lite banan/bär (som tar över grönsakssmaken) Hittills har det gått vägen!
 
Trevlig fredag på er! 
 
Jag har haft bättre fredagar om jag säger så, tredje dagen med denna förkylning och tredje dagen inne! Hela den här veckan skulle jag kunna dra ett streck för, väldigt mycket inne pga. först kallt & dåligt väder och sen förkylningen efter det. Det som är positivt är väl att jag har fått riktigt tråkiga grejer gjort härhemma, som jag kanske aldrig skulle prioriterat annars. Det har rensat/säljts av rejält på barnens kläder och det känns så skönt! Ska man spara allt så har man ju ett berg av påsar tillslut, nu sparar jag det som är helt och rent men som också har ett kärt minne men presenter från vänner/familj har jag också svårt att göra mej av med. Idag fredag fick jag gjort så mycket mer än jag någonsin kunnat förutspå, danmsugit/skurat av, renbäddat, vädrat lghtn, tvättat, vikt tvätt, städat kök, lagat mat, tömt diskmaskinen, städat barnens rum. Men pga. jag är sjuk så är min energi helt på lågvarv nu så nu blir det verkligen soffläge. 
Jag har svårt att bara ligga hemma och kurera mej, när man ser ALLT som behövs göras. Visst, en magsjuka så är man ju inge så kaxig med men en rinnig näsa, hosta och lite feber så går det ju. 
Jag har lite saker jag förberett inför helgen. Här hemma. Eidan ska börja sova i sen egna säng och vi måste också ta tag i det här med hans nattblöja. Vet dock inte hur man ska göra när de dricker en flaska innan sängdags, hur gör ni för era små att inte ha nattblöja när de druckit en flaska välling på kvällen?
Jag tänker att jag ger den vid 19 och så får man köra ett toabesök innan somning, kanske ett till då en annan går och lägger sej, lite lurigt det där...
 
 
 
Birgitta S

Hej!
Riktig skitvecka du haft o vara sjuk själv med småbarn och vara inomhus. Jag gjorde samma när mina var små passade på att röja hemma lika bra när man ändå inte kan få ligga still o ynka si.
Krya på dig!
Hälsningar Birgitta S

Bamse

Vi kör nattblöja på 3-åringen och hon dricker välling i sängen innan hon ska sova kl 19.00.
Vi tänker att det där löser sig med tiden - när nattblöjan börjar bli torrare kan vi ta bort den :)
Hon har sovit i egen säng sedan dag 1 och är trygg med det (så länge hennes 3 snuttisar och snuttefilt är med).

Cecilia.

Min venninna, hon brukade göra så att barnen inte fikk nogot att drycka innan dom skulle legga sig och hon sörgde också för att dom gikk på toaletten i samma slängen. Dom sov båda med blöjor på om natten. Det er bara att prova sig fram, men jag tror du hittar det som passar best, och det kommer att lösa sig. När barnen börjar kunne gå på toan själv så går det över av sig själv det med blöjan om natten :-)

Anonym

Vi brukar ta upp honom o kissa efter nån timme. Sonen är nu snart 3 o har varit utan nattblöja sedan augusti. Slutade med det både natt o dag sandigt nästan. Han dricker alltid välling o vi tar upp honom innan vi sover o det brukar funka bra ibland har det hänt nån olycka men inte så ofta..