Nu är dom här!

 
Finaste Denise med Hammad!
 
I måndagskväll kom våra vänner ner till Istanbul för lite semester! Ni som har läst min blogg ett tag känner nog väl till Denise som jag har blivit så nära vän med som jag träffade här i Istanbul för 3-4 år sen. Hon är och kommer verkligen vara en av mina närmsta i livet och vi har idag ständigt kontakt och hörs varje vecka trots avståndet. Denna gång kom hon ner och hälsade på oss med sin nya kärlek i livet, Hammad som har OCKSÅ bott i Istanbul tidigare. Hur kul är inte det?! Iofs har han typ bott överallt i världen men att både bott här tidigare i livet är ändå lite skoj. Första gången för Hammad att få se asiatiska sidan av stan också. 
Första dagen hade vi regn här, men då passade vi på att köra lite shopping i en av galleriorna, igår däremot sken solen och vi hade skönt väder! Fortfarande lite vårkallt tycker jag, men sålänge gästerna tycker det är varmt och skönt är jag nöjd :) Allt är nog varmare än Sverige. Jag mötte upp dem efter frukost vid havet så strosade vi runt kring havspromenaden, så grönt och fint nu och tulpansäsongen är igång!
Sen drog vi upp till Bagdad Street, satte oss på MADO, där dem ville beställa in turkisk Kunefe, turkisk kaffe och baklava. Dem visste direkt vad de ville ha, hi hi. Jag är själv inte så förtjust i turkiska efterrätter, tycker mycket är för sött, men smakade Kunefe igår tillsammans med glass och det var riktigt gott!
 
 
Sedan visade jag dem till några av mina små guldkorn till butiker, vi slängde in Hammad till barberaren och Denise till predikyr. Sånt man ska passa på att göra här!
 
 
De åkte därefter tillbaka till hotellet och jag gick hem där G stod och lagade turkisk mat till kvällen, då vi skulle bjuda över dem på middag. Jag kan ju mest laga svensk mat och G är sneppet vassare på turkisk, Hammad som har föräldrar från Palestina älskar ju denna typ av mat, så G fick laga turkisk ris, en slags köfte, abourgine med köttfärsröra i ugn, sallad mm. Det blev riktigt gott, vi skålade i massa gott bubbel och vin, jag lagade en jordgubbspaj till efterrätt och vi hade en supertrevlig middag tillsammans, massa att prata om!
 
 
Jag glömde helt fota Gurays fina goda turkiska mat. Det blev lite små uppvak från en liten tjej från sängen som gjorde att jag inte riktigt hann med. Hon bestämde sej mer eller mindre att joina oss under kvällen eller sitta bredvid och se Peppa Pig för att somna om verkade inte vara hennes plan. Suck...
 
 
Hammad matchade så fint min inredning med hans rosa tröja :)
 
Nina

Vad kul att se Denise, läste hennes blogg men kommenterade nog aldrig nåt där.
Hoppas ni får jättetrevliga dagar och att vädret är så bra att man kan njuta i solen.
Vi ska åka till Antalya tidigt i morgon och hoppas att man får njuta av solen där.

Svar: Vad kul ! :) Ja hon är glad att vara här ! Ni får det nog superskönt i Antalya, det ligger runt 20 här i Istanbul nu så ni har säkert varmare där nere, njut !
Volleybollfrun

Nina

Tack. Det ska vi göra.
Önskar er mycket sol, mys och härlig tid med bästa väninna.

Birgitta S

Härligt för dig att träffa goda vänner igen. Har aldrig läst din väns blogg lägg gärna ut en länk till den.
Hälsningar Birgitta S