Love to live where the palms grows!...

 
Lara startar helgen med en redig frappe med mamma & hennes vänner på  Carribou Cafe. SKÅL!
 
HEJ VÄNNER! Jag känner lite hela tiden att jag ligger efter med uppdaterandet på bloggen. Dagarna är fullmaxade med det ena och det andra och det blir sällan luckor eller prio att blogga, men jag gör så gott jag kan härinne också! 
Okej... så FREDAG idag! Guray skjutsade Eidan till föris imorse sen åkte han vidare till flygplatsen för att åka till Rom i helgen. Så, ännu en helg där det blir jag och barnen! Men det är rätt skönt och vi har oftast lugnare och mysigare, pappan kan stirra upp här hemma lite om jag ska vara ärlig. Eller barnen (speciellt Eidan) kör en annan attityd när han är hemma och eftersom min man jobbar med det han gör är han ständigt i telefon och det är också en rätt stressande faktor, hehe!

Jag och Lara träffade upp två amerikanska mammavänner till mig för en frappe i solen i förmiddags innan förishämtning. Båda bor här och har barn i Eidans ålder, men den ena har en man som jobbar just nu i Shanghai så hon ska dit en månad nu så jag ville gärna se henne en stund innan, för när hon kommer tillbaka är det dags för de flesta att dra iväg på sina sommarsemestrar... Can´t wait! Sen åkte vi och hämtade E och for hem. Landat lite hemma och ska äta sen lunch/tidig middag med barnen innan det blev en härlig eftermiddag med kompisar i parken. Vi har fått så soligt och varmt nu, vårjackorna är på en men det är mest bara för att man vet att det snart kommer vara 30 grader och alldeles för varmt. Och några vårförkylningar hos barnen eller mig själv är jag inte sugen på. Vi får se vad helgen bjuder på, har blivit medbjuden till både volleybollmatcher och bruncher men har tyvärr fått tacka nej pga. att jag är själv med barnen och känner det inte är värt det, mest stressigt!
 
Men igår åkte vi faktiskt på match på kvällen. Jag måste ju iallafall gå och se någon, min man är typ på en minst per dag men eftersom Eidan har typ pepsi i benen och inte är ett dugg intresserad av att sitta still och se en lång match så känns det inte så lockande att hänga på, men igår var det final mellan FB och GS (derby) damer och hela hallen var full med supportrar och G har flera spelare i lagen så jag tänkte att vi skulle "visa upp" oss och faktiskt se den. Eidan SOMNADE på en gång och Lara satt nöjd i mitt knä hela matchen. Men det var inte en eller två personer som ville komma fram och nypa min lilltjej i kinden, yeez! En herre sa att han knappt kunde kolla på matchen pga. Lara var så söt... Barnen brukar sova vid 20.30 men nu blev rutinerna helt upp och ner på kvällen!
Jaja, får väl bli så någon gång då och då, ingen större fara.
 
 
Love to live where the palms grows...
 
Igår var vi även på babygrupp för Lara, den vi brukar gå på varje torsdag. Hon tycker om det så mycket och nu känner hon igen sina kompisar, sångerna vi sjunger och stället. Även känns det så för mig. Även om det alltid dyker upp några nya mammor då och då. Efter gruppen stod det en äldre herre och sålde begagnade utländska barnböcker och hur glad blev jag inte när jag hittade Lotta på Bråkmakaregatan för 10 Lira! Jag typ skrek ut av lycka, svenska böckerna vi har börjar bli lite tjatig så kul med något nytt. Helst från Astrid också.
Gubben tyckte jag kunde köpa en finsk barnbok också men fick påpeka för honom att våra språk inte riktigt var lika. Hehe!
Sen tog jag och Larisen en PW längs havet och haffade med en "yoghurt-to-go" med oss! Bananer och dessa är något som alltid hjälper som mellis, de är riktigt mättande båda två. Även Snickers är något jag haffar snabbt när man är på språng och lite kurrig i magen. 
 
 
Smarrig yoghurt från Starbucks! 
 
Jag har dock märkt att just smoothies börjar komma upp på caféerna mer och mer här, alltså nyttiga sådana men avocado, banan, jordgubb, havregryn, mango mm. 
 
 
 
 
 
Emeliie

Men alltså vilken sötnos!!
Kikade nyss in i din blogg och jag älskar den redan. ❤️

Svar: Å tack, vad kul, välkommen!
Volleybollfrun