Barnens dag!

 
23 April firas Barnens Dag här i Turkiet och den firas verkligen stort. Barnbutikerna har speciella kollektioner just för dagen, de flesta skolor/förskolor har nått jippo att visa upp, barnen sjunger nationalsången och andra turkiska sånger (har inte riktigt så stor koll på låtarna) och tränat länge. Mycket fokus på Atatürk och innan barnen ens kan prata vet de vem Ataturk är eller kan säga hans namn. Min son lika så. Så fort han ser turkiska flaggan med han på skriker han rakt ut: Aataturk! 
Så barnen hade övat på sånger och många av dom var klädda rött/vitt. Inte Eidan dock, de med dubbla nationaliteter fick gärna representera deras andraland. Så Eidan fick ha en gul Sverigetröja på sig medan Isabel hade en t-shirt med dalahästar. 
Vi hade ju övat på några svenska sånger att sjunga på skoleventet som de hade frågat om vi ville göra men Eidan var liksom i sitt esse, helt okontaktbar då det fanns en hoppborg för barnen så när det blev dags att sjunga var denna lilla man inte värst sugna på det. Det blir liksom bara så ibland. Han satt inte ner en sekund typ.
Lara och jag hade klätt upp oss lite extra och matchade i svart/puderrosa. Jag verkligen älskar min "prinsesskjol" från H&M tillsammans med min skinnjacka. Lara körde rosa bomberjacka med svart ballerinakjol. Hon var så söt & tack och lov på gott hymör igår och hade skoj på skolpartyt!