Fridayplans!

 
Lite pics från veckan! Jag är helt förälskad i min & Laras nya lurv-jackor, så mysiga & snygga! 
 
Godmorgon!
 
Äntligen en morgon med lite lugn & ro. Alla andra mornar har vart stressiga med lämningar och annat som vi behövt komma iväg på men den här morgonen gick mer i lugnets tecken med 2-3 koppar och 2 frukostar efter varandra. Nu har vi precis skypat med farmor & farfar och G har lämnat Eidan på förskolan. Jag har hunnit svara på lite mail och suttit med lite SWEA-fix. Vi ska snart ta en fredagsstädning. (Dammsuga, bädda rent, tvätta) Idag kl. 14.00 ska Eidans förskola har någon form av uppvisning i parken ang. Ataturk-dagen som är imorgon, dock så blåser/regnar det rejält så vi får se om det blir något av det. Sommaren är verkligen förbi nu och idag fick jag sätta på Eidans vinterjackan, vi har även tagit fram alla våra varmare jackor, mössor och varmare skor och tunnare skor har fått flytta in i garderoben.
 
Nu ska jag mysa lite med min lilla tjej. Hon är så fantastisk att vara med nu om dagarna och hon får mitt hjärta så varmt flera gånger om dagen. Hon börjar bli så charmig och har så mycket skoj för sig. Igår tände vi ljus och badade tillsammans hon & jag och hon ville ligga och kramas hela tiden, det var så mysigt. Hon älskar att kramas! Även så leker hon och Eidan så himla bra tillsammans (såklart, småbråk blir det ibland) men imorse körde han runt henne i hans bil. Så kramas dem emellanåt och jag är så GLAD att de har varann! Syskonkärleken är så fin.
Det är så kul att lyssna på hur han pratar till henne och hur rädd han är om henne, att hon inte ska göra illa sig eller ramla. "Lara nej inte göra så, du kan ramla". Han är världens bästa storebror! Men han tycker inte om när hon skriker, då håller han för öronen.
 
Så trevlig fredag till er! 
 
Vi ska ut på lite skoj ikväll! Det blir ingen klassiskt fredagsmys hemma. Jag ska försöka hinna titta förbi en AW med sweorna och sen är vi bjudna på riktig klassisk italiensk middag som jag bara inte kan missa! Min mans spelare/vän är från Italien och hans mamma är på besök och lovat oss alla en stor italiensk middag! Hon har lagat mat till oss tidigare både här i Istanbul och i Italien när vi hälsat på dem och den kvinnan vet vad hon gör kan jag säga. Nom nom!