Andra dagen på veckan

 
Godmorgon till er! Trötta föräldrar här idag men superpigga barn. Och det är bara tisdag, hehe. Den här veckan är galen för oss, en massa puzzel med tider, lämningar, hämtningar och som jag skrev tidigare så kommer jag vara själv med barnen 99% av veckan, men till helgen ska det lugna ner sej.
Eidan och G ska snart åka iväg till förskolan och jag och Lara ska göra oss klara för att gå ut och äta SWEA-frukost idag på ett av mina favoriställen i stan - Zanzibar.  Idag slipper jag lämningen men igår var vi uppe jag och knattarna redan vid 8.00 och promenerade till skolan.
Vi var även ute och åt frukost igår med vära vänner Damla (med Emir 1 år) och Deniz och det var så mysigt, Mado är ett annat ställe jag tycker om att äta frukost på just pga. utbudet av frukost. Om någon har missat men FRUKOST är en klassiker i Turkiet och superviktigt, speciellt på helgerna! Jag är en frukosttjej och älskar det.
 
Här är en liten morgonbild från vårt kök, det rummet jag visat minst bilder från tror jag, vill ni kanske se mer därifrån? Det är inte jättestort och svårt att få till bra vinklar för bilder men jag kan göra ett försök. Kök brukar vara lite mindre och smalare här, något jag avskyr, köket är ju oftast huvudpunkten i ett hus. Samlingsplatsen. Amerikanska kök är drömmen! Med en köksö, men svårt att få till i våran lägenhet, har dock köpt en köksö/bänk när vi flyttade in från IKEA, lite mer som en bar, den sitter vi oftast vid och äter. Jag gillade dock aldrig det bruna träet som var på den så i Sverige köpte jag med mig en rulle dekorplast från PANDURO och satte på och det blev skitsnyggt! Nu är jag supernöjd. 
 
 
Inköpsställen: Rosa mugg IKEA, blå mugg och musliburk PORLAND, karaff PASABAHCE, pioner MADAME COCO , guldskedar LAGERHAUS
 
"Ah, där är mamma!" sa Eidan och pekade på Maria Montazamis kokbok. :)