Tröttaste mamman i stan...

 
Här får ni en liten kik från detaljer från vårt sovrum! 
 
Godmorgon! Har precis fått i mig en kaffe som just nu håller på att verka, för idag behövs KAFFE! Massa, massa! Har såna JOBBIGA nätter nu och dagarna blir helt förstörda pga. min dåliga sömn på natten. Först ut halsbrännan, den har tagit sej till en högre nivå och knappt så medicinen hjälper nu så får springa upp och ta en sked då och då flera ggr under natten, jag är kissnödig flera ggr under natten men när jag väl sitter där kommer inget, bebisen bökar och härjar och jag hittar inget bekvämt sovsätt, Eidan bökar som aldrig förr också, Eidans pappa snarkar så jag måste putta på honom X antal ggr varje natt, ibland är man så less när man gör det för tionde gången så inatt tror jag att jag puttade till honom lite för hårt och jag får tillbaka "tror du jag är en häst heller..." (Nä, men du låter som en) och det jobbigaste av alla dessa nattbestyren - värmen och myggen. Vår A/C funkar ej än och jag som är kokhet 24/7 kan inte sova varmt utan svettas på en gång så måste ha kallt när jag sover, så måste öppna fönstrerna och då kommer dessa jädrans myggor in som ÄLSKAR att bita bara mig nu (har ju 1 l mer blod i kroppen nu) och jag är så lättväckt så fort de närmar sej får jag panik och jagar myggor mitt i natten och kan inte somna om förrens jag vet alla är döda. Detta gör jag minst tre ggr/natt. Sen vid 5-tiden sätter mosken igång, ibland tycker jag de kör jättelänge och ibland jättekort och sedan när man kanske skrapat ihop några timmar så börjar hammarpatrullen och banka och slå (de bygger hus runt omkring oss samt renoverar järnvägen) Men varje morgon får jag oftast vakna först av att Eidan kliar mig på ryggen och ligger sked, sötisen. (det är gulligt även om jag knappt vet vad jag heter just då...)
 
Nu tisdag - torsdag kommer farmor, farfar och faster sista dagarna och hälsar på/sover hos oss! Det var meningen att de skulle komma vid bayram men eftersom Eray och Dilan åkte till Frankrike/Monaco tills idag så var ju deras lägenhet tom så då har de sovit där. Jag skall försöka komma iväg med dem och köpa den där sängen till Eidan idag så det blir gjort någon gång! Ibland blir jag lite trött på min G som såklart är upptagen med jobb dessa dagar dem ska vara med oss, så jag blir ju underhållningstanten vilket jag inte riktigt har ork eller lust till. Och dagarna blir så långsamma om vi bara är hemma också och dricker te sjuttioelva ggr. Jag tror dock att de får nöja sig med ett sängköp, ett parkbesök och en stor tacomiddag! Sen checkar jag ut!
 
 
 
Laura

Jag säger bara en sak: myggnät! Ett måste i denna stad! Fast med dagens regn blir det nog svalare ändå..

Svar: Myggnät kan vi inte ha, för hela väggen är fönster liksom, vet inte va det kallas men typ panoramafönster. Jag hoppas det blir kallt snart och att dem dör! :p
Volleybollfrun

Kia

Hej, ett tips till din halsbränna som för mig har varit effektiv när inget annat har hjälpt. En tesked mald ingefära (smakar inte gott, men ack så effektiv) drick massor av kamomillte. Neutraliserar det som finns i magen, eftersom man ofta får reflux när man är gravid. Om detta nu finns att köpa i Turkiet.

Svar: Tack för tipset! Ska kolla upp det! :)
Volleybollfrun