Just nu!

 
Just nu ligger lilla Eidan och äter för fulla muggar. Ingen hejd på hur mycket den här killen kan äta. Men samtidigt är det bra så amningen kommer igång och jag tror den börjar göra det nu. När Eidan kom ut så börja han tutta på en gång och jag hade honom vid brösten hela natten/morgonen på BB men första dagarna är det ju mer råmjölk som kommer men nu sista dygnet var de sprängfyllda och ömma och megastora vilket jag visste skulle ske efter några dagar och nu börjar det rinna till rejält. Funderar på att köpa en liten nappflaska att kunna fylla i så G ex kan mata. Har hört talas om Mams flaskor, är de bra? har ni bra tips till amning får ni gärna ge dem. Jag har inga sår än men första sekunderna när han börjar suga gör alltid lite ont, ska det alltid vara så? 
 
Några rutiner är än för tidigt att säga att vi har för det har vi inte men Eidan har hittills inte riktigt viljat sova djupt förrens vid 04.00-tiden och länge på morgonen/förmiddan och sen när jag ammat honom tar pappa G över och byter blöja och myser så jag får sova lite. Nu ska vi försöka lägga oss tidigare idag och se om lille E hänger med på detta!
 
Viktoria

Grattis till er fina kille!

Relativt nybliven mamma som jag är så tycker jag hellre som Mams prdukter än Esskas. Köp en salva till dina bröstvårtor så du har den hemma, ifall de skulle va något...den heter något på L och påminner om vaselin.

Ha de så bra och njut av er son

Caroline

Hej! Om det gör ont så är det för att han tar "fel" grepp, de kan räcka med att flytta honom mer åt höger eller vänster. Han handla om millimetrar :p prova ! :)

Svar: Nu gör det inte ont längre! :)
Volleybollfrun