Denise´s Weekend!

Hej!
 
Här ligger en helt utslagen mamma i mörkret i sängen med datorn på magen, två kottar liggandes bredvid som snurrat runt 180 grader i sängen som två som virrvarv. Är egentligen rätt trött efter helgen men att somna redan vid 20-tiden känns lite väl. Trött, men glad! Efter en mycket lyckad helg. I fredagskväll kom min finaste vän Denise från Sverige för att hälsa på oss! Jag har längtat jättemycket efter denna helg. Och planerat den väl med min man så han tog barnen hela fredagskväll, hela lördagen & söndagen på eftermiddagen/kvällen. Allt för att vi skulle få så mycket tid som möjligt ihop och kan göra allt vi ville utan gnälliga barn som inte vill göra det vi vill göra. Denise hade planerat helgen noga och det är så skoj att göra ALLT med henne för vi är så lika och har så kul. Faktiskt, så är det via BLOGGEN vi hittade varann då hon hade lite frågor då hon skulle flytta ner till Istanbul.
Hon kom förbi en sväng på vår glöggkväll också men sen åkte vi hem till oss och hon hade resväskan full med härliga överraskningar, alltifrån MAMA-tidningen till sirap och leksak till barnen! 
 
 
Vi började helgen, med att åka och hälsa på i hennes gamla community, på cafet och tog en kaffe med en granne! Mycket har hänt där sen sist. Både på plats och i våra liv. Sedan åkte vi till lördagsmarknaden så hon kunde få tag på hennes favorit pistagenötter från Siirt. Väldigt snabbt hittade vi dom så nu har hon 2 kg påsar att knappra på fram till jul, sötis. Efter marknaden gjorde vi ett stopp på outletsgallerian Optimum där de har en toppenbra Raulp Lauren outlet - perfekt för julklappsshopping! Vi tog även lunch där och Denise gick loss på RL medan jag sipprade på en latte på en stol i butiken. 
 
Efter Optimum, åkte vi till megagallerian Akasya för ett besök hos Victoria´s Secret. Ett stopp man inte får glömma om man är i stan! Jag passade på att slänga in bilen på tvätt medan vi shoppade. Förut älskade jag VS men allt jag köpt där, speciellt i klädväg, har vart så dålig kvalite och blivit så fult, nopprigt mm. så jag har faktiskt valt att inte handla där mer pga. det. Men lotions/parfymer/väskor mm. kikade jag på!
 
 
En sådan här har jag nästan! I en mörkare rosa nyans och dock inte från VS, men den här var ju bara för söt! 
 
 
Den var dock alldeles för dyr tycker jag så blev bara en 5-minuters ögongodis innan jag hängde tillbaka den. 
 
Jag shoppade nästan ingenting på lördagen, jag kan verkligen vara sådär upp och ner med det, hittade visst lite fint här och var men ändå inget som jag ville slå till på. Å andra sidan var jag både på Akasya och Optimum nu under hösten och tyckte mig känna igen mycket av allt, speciellt inne på RL.
 
 
Söndagsbrunch! Vi var rätt möra och trötta på lördagskvällen så vi dukade bara upp lite vin, ost och korv i soffan och slappade! Såklart i sällskap med 2 supertaggade kottar som levde livet fram till midnatt, pappa G har inte riktigt fått in det här med NÄR man ska ge dem naps utan låter dem somna lite här och var om de är trötta.
 
 
Ut på tur! På söndag körde vi Bagdad Cadde med allt vad det innebär. Jag visade Denise alla mina små gömmor där jag brukar hitta massa kul och det gjorde vi även denna dag. Mycket promenerande blev det men så blir det alltid på den gatan. Det är något vi verkligen gör bra tillsammans! 
 
 
Lilla skrållan! Hon fick vara med oss under dagen men skötte sig utmärkt för en gångs skull, knappt nått gnäll bara gull. På eftermiddagen lämnade jag barnen hos G igen så gick jag och Denise och mötte upp Elinor för avslutningsmiddag för denna helgen på BIG CHEFS. Där blev vi kvar länge och hade heltrevligt! Megagoda Bananasplit-efterrätten sög vi båda i oss också och vid 22-tiden rullade vi in hemma hos min lilla familj igen. 
 
Även om jag är trött har jag fått SÅ mycket energi den här helgen av världens bästa Denise som jag alltid har så skoj med! Bästa kompishelgen verkligen! 
 
Birgitta S

Hej!
vad roligt att du fick en egen helg med besök och det där med att pappa inte har riktig koll på när det skall sovas o äta?? det känner jag igen så väl. Man kan inte börja att laga maten när det redan är lunch/middags tid man måste förbereda o vara redo.
Kram och sov så gott!