Sista dagarna!

 
 
Som jag förälskat mig i det här huset! Det har verkligen vart helt perfekt på alla sätt. Allt man behövt har funnits och alla rum har vart superstora. Och såklart poolen, den gör ju allt! Vi har haft en "poolguy" som kommit nästan varje dag och städat den. 
 
Villan hittade jag på www.booking.com och bokade via deras hemsida. Jag bokar nästan alla våra hotell där, störst utbud och bäst priser. Vill man hyra ex hus tycker jag det är bättre att hyra där än tex alla miljoner uthyrningssidor som finns för privata hem, där det alltid ska betalas extra för el/gas/ac och lämnas höga deposits och en dryg slutstädning måste man avsluta med. Här har allt varit busenkelt! Vi hyrde 10 nätter för nästan 1100€. Då vi var fem vuxna( alla hade eget sovrum och badrum) så blev det endast 220€/pers/10 nätter. Så dagspriset per dag vart ju löjligt billigt! (22€) Vi har storhandlat en gång och åt nästan frukost, lunch och middag hemma jämt, mest för att det var bekvämt och vi hade handlat mycket. En kväll åt vi uppe i byn på restaurang.
 
 
Gänget samlat! Och just det, Guray har anlänt till ön för ett par dagar sen. Eidan blev heeeeelt tossig när han såg honom och efter att varit supermammig i 10 dagar finns jag inte längre, han lämnar honom inte en sekund och går han ut ur hans sikte blir han helt hysterisk. Såhär har han aldrig betett sig innan. Men han blir äldre och mer medveten såklart.
 
 
Igår köpte vi stekar och grillade på tillsammans med tzatziki och min...
 
 
... Egengjorda potatissallad! 
 
 
Och firade min 31-åriga födelsedag som är nästa vecka! Jag och Guray köpte en supersmaskig morotskakatårta, så sjöng dem lite för mig. 
 
På dagen igår tog vi bilen (Guray flög till turkiska sidan, åkte sen in till Nicosia och hämtade upp en hyrbil som vi har nu resten av tiden) Och åkte 
 
 
... Till en annan strand och hängde! Stränderna är okej här men vi ser fram emot att åka till sydöstra sidan snart för jag har på känn att stränderna är finare där men desto mer turister då. 
Sara

Hej!
Kul att læsa om någon som har flyttat till istanbul och allt som kommer med det!
Sjælv ska jag flytta dit i høst eftersom min pojkvæn har fått jobb dær.
En fråga.. Finns det några møbelaffærer i Istanbul førutom IKEA som sæljer "moderna" møbler? Kænner att den turkiska inredningen inte riktigt ær jag :)
Mvh, Sara

Svar: Hej! Vad kul att du ska flytta ner! :) alltid kul med nya svenskar i stan. Vet du var ni ska bo/jobba och hur länge? Det finns massa andra affärer, ex TepeHome, MUDO och mycket annat. Men Ikea är bäst! ;) du får gärna maila mig med allt du undrar över! [email protected]
Volleybollfrun