Giraffer & färger

 
 
 
En liten giraff har fått flytta in hos oss! Jag älskar giraffer men alla typ safaridjur vill jag ha i ungarnas rum, tigrar, elefanter, lejon! Jag hittade den här sötingen inne på mataffärn Migros i Caddebostan (plus massa andra söta safaridjur) när vi var där idag och köpte frukt och dricka.
 
Hej där! Hoppas ni haft en mysig söndag. Vi har suttit nere vid havet i våra campingstolar under dagen, precis intill en lekpark som Eidan kunde röjja runt i samtidigt. G läste ur sin nya hjärnskrynklarbok och jag var bara nöjd med att sitta och glo med vinden i mitt hår. Inga större utsvävningar, det gillar jag. Man behöver inte "passa upp" på Eidan lika mycket nu, han klarar mycket själv på lekplatsen. Han har bra fysik och klarar det mesta (förutom cykla/trampa på de stora killarnas cyklar då) 
 
Något helt fantastiskt och som jag inte nämnt här är faktiskt att vår tomt/bakgård har en POOL. Ja, så är det och till nästa sommar kommer vi troligtvis ha igång den! Den finns redan där och är byggd MEN just nu täckt. Den fanns inte med i byggprojektbeskrivningen i början utan har kommit till efter och behövs på något sätt "godkännas" av kommunen eller vad det är, så därför den inte är i bruk än. Men gud så glad jag blev när jag hörde det, pool på gården! Där kommer vi plaska varje dag nästa sommar! 
 
 
Här är vad vi shoppade till lilltjejen igår. En supermjuk & gosig filt med prinsesskronor på. Rosa på ena sidan och vit på andra, kul att variera sej! Ett par små sockor hittade vi också, men de kommer väl mest ramla av minns jag. Detta shoppades på ZARA HOME som har helt otroligt fint till babyrummen. Nu är ju det är en flicka jag har i magen så mycket rosa blir det (jag vet!) men tro mej, hon har och ska få ärva massa plagg från storebror i helt andra färger också, det är mest det jag slänger upp här på bloggen och på instagram som är just rosa. 
Det är ju väldigt pk att man ska ha blått och brunt på flickorna (i Sverige!) idag och folk fokuserar allt mer på färger än stora helhetsbilden på vad som är viktigast. Helhetsbilden att pojkar och flickor ska ha samma värde, att kunna göra lika saker, ha samma möjligheter. För min åsikt är att det inte sitter i någon färg. Det är nog det minst viktiga. Jag tycker att såna påpekande bara är löjliga. Jag kommer alltid låta mina barn få göra, bli, leka, vara det dem vill. 
 
 
Skrutten var lite seg idag sen havet och blev plötsligt supernyfiken på lillans säng och skulle prompt ta sin nap där? Han har visat NOLL intresse för den här sängen tidigare men sen jag bäddat med nya lakan, blev sängen mysig värre! 
Jag har en känsla av att vi kommer ligga 4 pers i sängen ändå, ev jag + barnen i sängen och G i soffan. Jag bara älskar att ligga nära mitt barn på natten. Vill inte alls ha dem i ett annat rum i en annan säng... 
 
 
Cissi

Vilken mysig filt, klart man vill provligga då ;)
Tycker också att det är supermysigt att samsova... Perfekt när man kan liggamma också ;)

Fröken Grön

Så mys! ^^