Eidans svenska 1-årskalas!

 
Eidans födelsedagstårta blev en klassisk gräddtårta med blåbär. Och i fyllningen vaniljsås och jordgubbssylt! 
 
 
Temat var vitt och blått, som ni ser! Solen sken och ingen vind, superlyckat!
 
 
Vimpeln "Eidan 1 år" gjorde min syster! Cocosbollar och cupcakes bakade jag!
 
 
En närmre titt på bakverken! Fick bra respons på båda två. Leilas klassiska cupcakes är ett säkert kort!
 
 
Kalasets värdinna! 
 
 
Min familj! Pappa G, Eidan, mina syskon sittandes med respektive stårndes. 
 
 
Gästerna börjar anlända och det blev dags för presentöppning! 
 
 
Eidans kompis Viggo med familj kom!
 
 
Killarna spanar in nya leksaker som gömt sig i paketen.
 
 
Jag och lilla Kerstin
 
 
"Foodcorner" :)
 
 
"Ja må han leva, ja må han leva.." Tårtdags!!
 
 
 Pappan försöker få ljusen att brinna, Eidan ville inte alls sitta i sin stol :)
 
 
Sofia och Robin och Viggo
 
 
 Min fina bästis Emma med godingen Elliot
 
Hej! Ursäkta min lilla frånvaro sen i torsdags men kalas har stått på schemat och tagit all min tid. I torsdags satt jag uppe sent och pysslade i köket med dekoration, muffins, tårtor och det blev en sen natt. Jag avskyr att göra bjudningar halvdana och vill göra det ordentligt, speciellt när det är min lilla killes första kalas! I lördags dukade vi upp utomhus, solen sken och vi fick världens finaste kalas tack vare alla goa vänner och familj som kom! Ni vet när man haft en lyckad utekväll, semester eller så, så känner man sej helt full på energi, så kände jag efter detta kalas! Eidan fick så mycket fina presenter och alla var så goa och glada!
 
Vi valde att ha ett litet kalas här hemma eftersom vi inte kommer vara hemma på hans riktiga födelsedag. Underbar dag! Glad att Guray kunde vara med och också få dela den här dagen med oss! När de sista hade gått var jag dock HELT slut och när mamma skjutsade G till tåget imorse så kunde jag knappt vakna. 
 
Nu har det tagit ungefär två timmar att få ihop det här inlägget pga en liten envis kille som kör kvällsshow, är här och där, upp och ner, högt och lågt! Man mpste appåldera åt allt han gör så bäst jag postar nu innan det är försent!