Pamukkale/Denizli!

Hej och godmorgon från Istanbul! I natt kl. 01.00 kom vi hem från Izmir och Cesme, helt perfekt körning! Vi spenderade dagen delvis på hotellet i Cesme, hälsade på hos Gurays brorsa och Dilan i deras sommarhus i Cesme och stannade till på jättefina shoppingcentret Mavi Bahce som jag skall berätta mer om i annat inlägg. Bästa med våra barn är att åka på kvällarna då de sover. Så efter middag i Izmir, fick de på sina pjamasar och tittade på "Hitta Nemo" på dvd i bilen och sen sov de hela vägen Izmir till Istanbul.
 
Guray åkte med Eidan till förskolan imorse och jag och Lara är hemma och har en hel del att göra med all packning, tvätt, mm. Kylen ekar tomt med så måste åka till Carrefour och handla i eftermiddag!
 
Vi har iallafall kommit hem från vår SEMESTER och det har varit en 10-poängare! Det blev ingen bloggning sista dagarna från det att vi lämnade farmor och farfar i Eregli till nu, men jag kommer komma ikapp och berätta om våra stopp. I torsdags morgon åkte vi, hade ett kort stopp på en galleria i Konya då G passade på att träffa några spelare han har i Konyaspor över en kaffe. Jag och barnen trampade runt någon timme i gallerian och efter att ha varit i Eregli en vecka och bara ätit turkisk mat skrek Eidan hysteriskt när han såg att det fanns McDonalds i gallerian så där åt jag och barnen medan vi väntade in pappa, sen kom vi iväg på vår fortsatta bilresa. Planen var vår favorit Cesme över helgen men en bilresa Konya - Cesme (Izmir) är en bra bit med två småbarn i bilen så vi bestämde att ett stopp på vägen kunde bli bra, vilket då föll på Pamukkale i Denizli. Ett ställe jag själv jobbade och guidade på för ca. 8 år sen. Guray hade aldrig besökt det och det låg på vägen så vi bokade upp en hotellnatt där och passade på att besöka det. Såklart tog bilresan längre än vad vi räknat med så vi kom rätt sent fram och han inte se mycket mer än själva Pamukkale än Hieropolis tex. men vi fick en fantastisk kväll och barnen älskade det, de fick bada i de varma vattnet och vi fick en helt otroligt vacker solnedgång. Eidan ville aldrig gå därifrån, han tyckte det var toppen! Jag fick en härlig känsla att jag åter igen var på samma plats men nu med mina barn. Det skulle jag ALDRIG kunnat ana 2008. Yeez! Livet är häftigt!
 
 
Då jag guidade här kunde jag berätta om hur det här hade blivit till och kunnat en hel del om stället men idag minns jag inte mycket av det. Ett häftigt ställe är det iallafall och värt ett besök!
 
 
Har satt kottarna säkert en timme och njöt. SOM de gillade det! Så vacker kväll!
 
 
På väg upp, vi trodde pga. bayram att det skulle vara SÅ mycket turister men vi klarade oss bra, kanske pga. att vi kom så sent!
 
Vi bodde på ett jättemysigt litet boutiqehotell nedanför berget, omringat av vackra trädgårdar med granatäppleträd och med en morgonsol som var helt underbar. Det blev dock inte så mycket tid spenderat på hotellet eftersom vi kom sent och ville åka tidigt för att fortsätta ta oss vidare till Izmir och Cesme...