Helg!

Även om jag alltid får helgkänsla & fredagsfeeling så utmärker det sej extra mycket nu när Eidan går på förskolan och jag gillar det ännu mera. Dagen känns nästan magisk! Jag går nästan och förbereder den lite sådär flera dagar i förväg, vad vi ska äta, vilket gottesnacks vi ska ha, kan vi se någon film. Det sista hör dock till ovanligheterna pga barnen. Kött med beasås, grönsaker i ugn och bubbel/choklad har jag bestämt bli ikväll!
 
Dagen började iallafall med att vi allihop åkte och lämnade av Eidan till förskolan, sen körde vi mot IKEA för lite fredagsfrukost jag, G och Lara. Sådan konstig känsla det är när vi satt där, Eidan saknades fast samtidigt så var det lite lyxigt för han krånglar rätt mycket vid måltiderna, vill inte äta, sitta eller så. Vi åker minst en gång i månaden dit för mataffären de har där och det var dit vi hamnade rätt så snabbt efter frukosten också, jag har nu laddat frysen full med frusna kanelbullar, polarbröd, tunnbröd och eftersom de ska fira Eidans födelsedag på skolan på måndag så ska mamman ha med något fikabröd så jag tänkte göra chokladbollar men bjuder på IKEAs blåbärsmuffins. Dem brukar gå hem hos barn! Det stod sedan inte på förrens kl. slog 13.00 och det var dags att hämta Eidan igen. 
 
Lite bilder från senaste dagarna! 
 
 
Lara var fredagsfin med håret i små toffsar och nya hårspännen från H&M. Så kul att göra små frisyrer på henne!
 
Det här är gårdagens frukost, eftersom vi åt på IKEA idag, havregrynsgröt äter jag gärna på morgonen.
 
 
Nya söta jeggings i guld/rosa från H&M till Lara. Hon har typ växt ur alla sina byxor, jag har dock så svårt att ta bort dem, men då alla slutar vid knäväcket nu så får jag väl inse att det är dags att gå upp en storlek. Idag hade jag satt på henne tights som var för 3 månader, så inte så konstigt de satt som cykelbyxor. Jag har bara SÅ svårt att göra mej av med hennes kläder. men kan inte spara allt! Har sålt lite Newbie till en tjej här i stan nu.
 
 
Äntligen har Laras lampa kommit upp! Det var den här lampkabeln vi saknat (men köpt idag på IKEA) som gjort att hon inte haft taklampa på 1 år, men nu så...
 
Inspo på hur man kan göra om sitt barnkök från IKEA! Jag spanade på dessa kök idag, men de är alldeles för dyra tycker jag, för att vara så tråkiga! 500 TL kostar de här (ca. 1500 kr) Jag vill försöka få tag på ett annat!
 
 
 
 
 
Birgitta S

Hej!
Visst är det trist med alla kläder man köper o se inte vet var man skall göra av jag hade möjlighet att ge bort en del i ett par år till en familj som hade 2 yngre killar och uppskattade det. Alla har inte möjligheter att köpa allt nytt. Sen har jag lömnat mkt på myrorna här. Annat som skridskor o hjämlar( inte så aktuellt för dig) har jag sålt på blocket även annat som leksaker,cyklar spelkonsoler m.m
Men det är ett visst jobb även med det. Nu har jag 2 påsar med fina vinterjackor o höstjackor o står i klädkammaren helst skulle jag ge bort dem till någon men det blir nog myrorna.
Hälsningar Birgitta S