Fridaymood!

 
Fredagens lilla ostbricka! 
 
Guray har några klienter (spelare) som bor här i Istanbul och dem har alltid med sej en massa gotta till oss! I onsdags hade dem med sej 1 kg parmesanost, 2 stora parmaskinkor och en stor kaka brieost till oss. Så nu kan jag ordna ost/kex-kvällar hela hösten! På IKEA Market finns även storpack med massa olika svenska kex till ostbricka, så igårkväll dukade vi upp för fredagen tillsammans med lite vindruvor! Eidan gjorde slag på druvorna & kexen och Lara (ostfia som hon är..) ville mer än gärna käka brie! Vi hade hoppats de skulle sova men istället tog de över båda ostbrickan & tv-valet (Nick jr)...
 
Givetvis finns både brie & kex att köpa i matbutikerna här också, lite dyrare dock! Turkarna äter gärna helst sin egen ost. Jag kan dock tycka dem smalar alla lika så suget efter andra ostamaker har man ständigt. 
 
Så, lördag idag! G & Eidan åkte och tittade på en ny bil som vi ev ska köpa innan bayram och jag & larisen ska ut på lite ärenden som frisören,  presentshopping & leta nya föristofflor till E. Ikväll ska vi ev ut på middag med hela italienska gänget! Men just nu vill jag sitta i stolen hos min frisör och fräscha till både frisyr, ögonbryn & fötter. Jag älskar Turkiet pga bla den saken, man blir inte rånad av att gå till salongen här. Idag kommer jag betala 150 kr för klipp, bryn, manikyr. 
Anonym

Wow vad billigt!!😊

Svar: Ja, sån service är jättebillig här. Finns såklart dyrare salonger men jag har provat båda och jag tycker man blir minst lika nöjd som hos de "billigare". En klippning kostar hos min frisör 60 kr :P Därför går jag ju aldrig till svenska frisörer längre... :P
Volleybollfrun