Inspo: Black, white, pink!

 
 Lite inspo & ögongodis för hemmet!
 
Jag skulle egentligen skriva "Godmorgon" och "Dags för ny vecka" i måndags morse men dagarna har som vanligt bara susat förbi i ett tempo som inte går att beskriva. Så vi kör "Godmorgon ny vecka!" idag istället.
 
Vad har vi hunnit gjort? Förutom allt vad vardagen tillhör med två småbarn, föris hämntingar/lämningar, luncher, middagar, städningar, nattning, badning... SÅ, i måndags hann jag och G tillsammans storstäda huset medan Eidan var på föris, han är den som kör och ser det mesta grovjobbet och skurade rent och dammsög överallt medan jag mest plockar runt med alla saker, men tillsammans gjorde vi ett kanonjobb! Äckliga mattan i vardagsrummet har åkt på tvättning och vårt vardagsrumbord gav vi bort till vår "kapici/doorman" så nu är ett nytt beställt och på väg hem! Jag har även plockat fram lite från min "dekorationsgarderob" där jag har lite lampskärmar, kuddfodral, dukar, ramar och bytt ut lite hemma. Det var väldigt ljust och "somrigt" hemma så jag ville ha lite mer kontraster hemma (likt kollaget ovan) med svart, vitt och olika nyanser av rosa, men det mesta i guld/mässing fick gärna stanna.
Eftermiddagen hann jag och barnen springa upp på ett utekalas för söta Kiraz som fyllde 2 år, vi blev dock kortvariga för Eidan var INTE på partymood (det var dessvärre Lara) och den dagen sov han från 16-06.00 dagen där efter. Han var så trött! Vädret var inte direkt det bästa heller. Vi har också hunnit åka till IKEA jag och Lara (så skönt att inte ha med killarna för en gångs skull) Jag skulle egentligen bara ha lite från IKEAs Market till Laras kalas, typ kakor och sådant, men sen blev det att vi åt lite frukost där eftersom vi hängde på låset redan vid 09.30 och så blev det en korv på slutet och lite span på avdelningarna också, sen åkte vi och hämtade Eidan. Verkligen skönt att ibland bara ta med Lara på lite "vardagsärenden".
 
Resten av veckan väntar en massa trevligt! Vi ska nu upp till en babyaffär och köpa Laras födelsedagspresent och hämta ut Eidans bil som varit på lagning nu, sedan är vi bjudna på frukost hos Damla, vi ska på match i eftermiddag, förskoleuppvisning/firande på fredag med Eidans skola, AW med sweorna på fredag, jag har anmält mig till en efterlängtad och BEHÖVLIG First Aid-kurs på lördag som jag ska deltaga i med en kompis och så ska veckan avslutas med Halloweenparty hos Elin & Mira och middag med ett par kompisar på kvällen!
 
Yay!