Friyay!

 
Mitt PARTY-KIT alltid! Chanelväskan, rött läppstift från Chanel, guld armbandet och helst lite bubbel! 
 
Hej mitt i natten! Vilken kväll! Nyss hemkommen från både AW och födelsedagsmiddag! Tänk att jag hann med båda på en enda kväll. AW blev jag TYVÄRR inte så långvarig på trots att jag kände faktiskt att jag gärna hade stannat längre. Jag var verkligen i ett sånt där gött "sitta och dricka vin hela kvällen"-mood men det blev bara ett glas vitt sen var jag tvungen att skynda iväg! Hann heja på lite av svenskarna på vår sida men sen vankades det italiensk middag på en annan gata. Vi lät barnen sova nap sent på eftermiddagen idag för italienare är lika som turkar och äter middag sent, fasen nästan senare än turkarna skulle jag säga. Så då skulle de orka vara vakna längre och ända till 23.00 härjade Lara runt medan Eidan kastade in handduken efter midnatt. Men åh så trevligt vi har haft det, det är alltid lika kul att träffa dessa människor. Marcellos mamma gör verkligen så himla god mat och jag har ätit parma och ostar så det rinner ur öronen på mig. 
Marcello är alltså vår italienska kompis som Guray är agent åt, de har även beachvolleybollcamps tillsammans i Italien på somrarna, han har nu träffat turkiska Damla och de ska i sommar få en bebis! Då och då kommer hans mamma m. familj över och då bjuder hon alltid in till middag och vi tackar sällan nej.
 
Egentligen bör jag kojsa nu för kl. 10 bör jag senast lämna hemmet imorgon och ta båten över till andra sidan för att gå på en efterlängtad FIRST AID-kurs som ska bli jätteintressant! Och framför allt nyttig då den inriktar sig på barn. Jag har viljat gå en hur länge som helst! Just för att jag verkligen känner att jag behöver det.
Men är så nyfiken på förskolans bilder från dagen idag som de skickat över i en stor fil så håller på att ladda ner för att kika! Första gången Eidan håller i den turkiska röda flaggan och "firar" något.
 
 
Birgitta S

Ha ha!
Ja dessa Italienare de verkar att ha en annan klocka helt klart vi har vänner där mamman i familjen är från Italien o jag minns hur det var när barnen var små vilken skillnad. De gick hem efter förskolan kl 15 åt mellis o sov ? sen middag mellan 20-22 .Jag gick hem lite frukt o sen middag på bordet kl 17 senast för 18 började barnprogram? och därefter bad o nattmacka o saga o sova senast 20. Men det är härligt med alla dessa olika o blandningar o man får se o vara med om annat.
Hälsningar Birgitta S