Weekens Snapshots!

Hej på er! Hoppas ni alla haft en fin midsommarhelg! 
 
Vi firade ju som sagt lite smått midsommar med svensk midsommarmat på fredagen, men sen blev det inte så mycket mer än så. Men helgen har varit mysig och bra ändå, huvudsakligen med glada och friska barn!
Lördagen vek och sorterade jag tvätt från semestern. Yeez! Vilken hög! Vilket lyxliv man levde som endast två tidigare och tvättade max 1-2 ggr/månaden. Här hemma går tvättmaskinen typ varje dag nu för tiden och speciellt nu när vi har runt 30 grader varmt varje dag! Sen åt vi lite midsommarrester tills vi bestämde att vi skulle åka till PALLADIUM (en shoppinggalleria) och kolla in SOMMARREAN. Men ärligt! Galleriorna är paradiset såhär års, de är så svala och sköna med sina turbo-A/C! Åker man inte och badar (vilket är svårt i stan!) så åker man till en kall galleria typ. Kom jag hem med nåt? Knappt. Men ångrar att jag inte slog till på en massa nu i efterhand! Sen fanns det inte jättemycket skoj heller och rean hade inte ritkigt kickat igång än, vi var lite tidiga.
 
Nu idag, söndag, så fick jag en efterlängtad lång sovmorgon till 10.30. Minns inte när jag sov så länge sist? Lara var lite bråkig i natt och bestämde sej att bajsa 2 ggr mitt i natten. Jaha? Hon vaknade ju inte själv av det utan bara jag. G var uppe med barnen och sen när jag väl kom upp tog jag dem och gick ut och gick på stan. På eftermiddagen träffade jag upp en ny trevlig mamma som har en kotte lika gammal som Lara så vi sågs över en kall jordgubbslimonata på ett cafe. Lara tyckte det var skoj att träffa någon lika liten som henne och jag tyckte det var jätteskoj att träffa Damla! På hemvägen tog vi en glass jag och barnen på ett nytt glasställe som öppnat! Glass som gäller hela dagarna nu. Eidan är så rolig, han båda frågar och svarar på sina egna frågor till mig.
 
"Mamma? Köpa glass?" (2 sek. tystnad) Ja. Okej."
 
Till middagen gjorde jag grillspett m. kyckling och grönsaksspett (majskolv, paprika, tomater, rödlök) och tzatziki, sen åkte vi och hälsade på Eidans farbror och yenge som har köpt lägenhet och flyttade idag! De kommer lite längre ifrån oss, men fortfarande nära, de är våra bästa barnvakter ju så alldeles för långt bort får de inte dra!
 
 
Första stopp i gallerian - Donuts på Krispy Kreme. Och den här lilla tjejen är klädd i Juicy Couture från topp till tå och vinkar till alla som går förbi som den lilla Prinsessa hon tror hon är. Det var skönt med en A/C-fylld iskall galleria denna heta lördag.
 
 
Att få sova en hel natt utan avbrott har jag inte fått uppleva på ett bra tag nu. Lara har inte sovit en natt utan något uppvak på hennes 8 månader hittills, det ska tappas nappar eller ammas, men hon sover bra ändå tycker jag och jag snittar på minst 8-9 timmar per natt, dock med 2-3 vakningar per natt, hon gillar att somna tidigt och sova tills 8-9 på morgon. Hur som, en bra foundation/concealer för trötta ögon (gud, hur man kan se ut på morgon) så fann jag en vän i den HÄR. Om jag skulle behöva välja endast 1 sminkprodukt att använda så är det foundation lätt! 
 
 
Lördagens. Kände för lite färgglatt! Vita gamla jeans, mitt kära berlock armband från Juicy Couture (present från G i Dubai) och sandaler från Michael Kors. 
 
Goda munkar! Men lika goda som ICA:s 3 för 10:- med vanilj eller sylt. Men min man var i munkmood så bara att hänga på!
 
 
Vink vink!
 
Här sitter Skrållan min och vinkar i sin lilla säng i sitt rum. Sängen hon aldrig sovit i. Jag är så nöjd över hennes fina randiga tapeter som vi köpte på Bauhaus. 
 
 
Make your own Gelato! Yes, please! Pioppo GelatoVem älskar inte glass!? Men inget slår svensk kulglass! Eller en 88:a, en cola Calippo eller Daimstrut! Nom nom!
 
 
Nu i sommar är det MASSA MASSA festivaler, konserter och andra evangemang i stan och jag såg att på en hårdrocksfestival så kommer falubandet Sabaton hit och spelar. Skoj! Jag lyssnar inte på hårdrock men kände igen namnet. Även ett favoritband - MUSE, kommer men då är jag med barnen i Sverige. 
 
Satan i gatan var jag är trött, så nu får jag stänga den här bloggfabriken för idag!
 
 
Anna

Tack för att du delar med dig av ditt liv. Lite nyfiken på hur framtiden ser ut för dig när Lara börjar dagis, blir det karriär eller hemmafru liv?

All kärlek :o)

Svar: tack! :D Ja, du, det vet jag inte än! :P Det beror på vad som dyker upp och hur jag känner. Min man gör karriär nu och jag är helt okej med att inte göra det och bara vara med barnen. Jobbmässigt så måste det ge nått för mig, här är lönerna låga till de jag är utbildad till så få 5000 kr i månaden och jobba må-lö känns inte intressant. Just nu tänker jag inte mkt på jobbbiten och vi vill gärna ha fler barn så... :)men kanske hoppar på någon ny utbildning eller kurs, eller kommer kanske över något mer självstyrande jobb, vi får se! :D
Volleybollfrun