Livet går ju alltid vidare...

Hej fredag & hej helg!
 
Nu är vi ju mitt i sommarn så det känns ju mest som fredag och helg hela veckan. Sommaren är bäst! Älskar den enormt. Hur mycket lyckligare blir vi inte när det är sommar?
 
Idag är det 3 dagar sedan det fasansfulla hemska hände här i stan. Jag tänker på det mer eller mindre hela tiden. Går inte att slå bort dom tankarna! Men på något konstigt sätt så "läker tiden alla sår" och "livet går ju alltid vidare". Det behöver inte betyda att man glömmer. Folk här går väldigt snabbt tillbaka till "vardagen och livet". Ingen säger riktigt nått, fasten alla går runt och känner/tycker lika. Jag kan nästan bli lite irriterad över det hela, att ingen vill PRATA om vad som händer. Turkar generellt tycker inte om att prata om saker som är jobbiga eller känsliga, de är ett känsligt folk, jag försökte igår prata med min G, min svåger och fru men jag fick inte någon respons tillbaka, de tittar mest ner i golvet. Det känns som ingen riktigt vill prata om det, kanske av rädsla? 
Jag undrar lite vilka var dem, var kom dem ifrån, vilka blev alla offer, flygplatsen började dra igång med alla avgångar väldigt snabbt, nästan för snabbt och jag har vänner som kunde åka på sin semesterresa redan morgonen efter. Sen tänker man... De kanske gör "rätt" på ett sätt att bara återgå, fortsätta livet, inte ge de "onda" för mycket av det de orsakat. Ja, jag har många funderingar i mitt huvud om jag ska vara ärlig.
 
Idag har jag varit med min älskade lilla familj lite på stan! Jag fick en fin liten väska av min G i födelsedagspresent, älskade modellen, men HELT fel färg, så vi bytte den till en annan som kommer till butiken i veckan, vi lunchade ut på Le Pain Quotidien där jag åt en avokado/bönsallad och barnen var rara och snälla vid bordet. Det är verkligen mitt favoritställe, tror det är belgiskt, så mysigt och allt känns riktigt fräscht! Det blev några butiksbesök och Eidan tjatade om lekplatsen hela dagen som jag lovat honom, men värmen var inte nådig just då men då har Marks&Spencer ett lekrum längst upp där han fick leka av sej med några andra barn, även Lara är redo nu att sitta på mattan i rummet.
 
 
Strollerlife! Skor: Guess, klänning Raulph Lauren, glajjor Raybans, diaperbag Gucci.
 
 
Le Pain Quitidien i Suadiye. 
 
 
Lara delade sallad med mej, fick mumsa majs, bönor, avokado och lite bröd. Sen hade jag med mej en ask blåbär i skötväskan som de också fick mumsa på. Hon älskar verkligen mat! Dock inte babypureer.
 
 
Mysig inredning härinne! Skrållan satt i sin träbabystol och åt morot här. De har pennor och papper till barnen och några andra leksaker de kan sitta och pilla på.
 
 
WOW! Titta vad jag spanade in! Självaste CHANEL ska slå upp en butik intill! Hur hur coolt? Vi har exklusiva butiker som Burberry, Louis Vuitton, ESCADA mfl. längs gatan blandad med vanliga butiker men självaste CHANEL tycker jag är grymt. Inte för att man har råd att springa och shoppa där mer än kanske 1 gång i sitt liv (om ens det!) men ÄNDÅ! Får se när de öppnar, många byggnader har rivits och är på g upp men man vet inte när eller VAD som kommer finnas där då.
 
 
Syskonen Sahin. Här blev vi sittandes 2 timmar men det är perfekt. Eidan har alltid skoj och det finns alltid andra barn att leka med och ingen orkar hänga på lekparken varma dagar som dessa! Vi träffade en annan mamma och son som Eidan såklart blev lite förtjust i. "Min kompis" säger han på en gång och springer fram och kramar om honom. Blyg är han inte om jag säger så, nästan så jag ibland får sakta ner honom lite när han ska krama om alla barn han ser!
 
Sedan kom vi hem på eftermiddagen och jag gjorde ordning grillspett m. tzatziki (favorit här hemma på sommaren) och nu har vi fredagsmys m. popcorn! Eidan älskar popcorn! Han är en riktigt snacksjunkie! Chips, popcorn och pommes. Allt på samma gång typ. Men han älskar att äta grönsaker också. Som tur var!
Jag skall ta ett bad nu när L sover, fick en badolja från min svägerska som jag ska prova  och sen se fotbollsmatchen för kvällen.
 
 
 
 
 
Birgitta S

Förstår att du vill prata om det vi pratar om det här hemma och bor man i samma stad förstår jag verkligen behovet att prata om det. Kanske helt enkelt är en kulturskillnad vad vet jag.
Skönt med affärer med AC räddningen i värmen vi njöt av den i affärerna i Italien på våran semester där. Fast det blev en midsommar utan fleece och raggsockor.
Hälsningar Birgitta S

Birgitta S

Förstår att du vill prata om det vi pratar om det här hemma och bor man i samma stad förstår jag verkligen behovet att prata om det. Kanske helt enkelt är en kulturskillnad vad vet jag.
Skönt med affärer med AC räddningen i värmen vi njöt av den i affärerna i Italien på våran semester där. Fast det blev en midsommar utan fleece och raggsockor.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Ja, jag vet faktiskt inte varför de inte vill prata men den har gangen kande jag verkligen att behöva prata om det, men knappt mina vanner härnere från Skandinavien vill prata om det..
Volleybollfrun