Härlig söndag!

 
Smaskens! En turkisk frukost sitter aldrig fel. Men bäst menemen gör faktiskt min svärmor!
 
 
Dippa lite croissant i jordgubbssylt, honung, kaymak eller körsbärsmarmelad...
 
 
Den här donnan satt i stolen intill mig och glodde hela långa frukosten. Vi fick lov att släpa upp henne ur sängen där hon verkar viljat ligga kvar ett tag till imorse... Mornar är inte hennes melodi. Tack och lov!
 
 
En rätt så burrig, molnig, kall söndag - här med utsikt över Fenerbahce och söndagslektion för barnen som seglar.
 
 
De här nissarna skötte sig super och ingen av dem verkade missnöjd över nått. Det tackar vi för. Eidan åt redigt och Lara tittade sig runt på folk.
 
Så då var söndagen slut! Vi har haft en bra helg men väldigt lugn och det gillar jag för det brukar vara mer fart i veckorna. Hela lördagen spenderade Eidan med Gurays bror och fru och kom inte hem förrens vid 22-tiden (vilket jag kan tycka var lite väl sent men men...) men jag lät dem ha en heldag med allt vad det innebär och jag mös hemma med min minstning då G åkte på jobbresa över dagen. Idag var vi dock upp på fötterna tidigare och har varit lite mer aktiva då vi fick för oss att åka och äta söndagsbrunch tillsammans, valet blev på Fenerbahceklubbens restaurang DIVAN och det var nog första jag gången jag var ute och åt frukost på EVIGHETER! Men eftersom vi bestämde det igårkväll så var jag inställd på det och då var det bara att klä oss och barnen, ta en kopp kaffe och sen satte vi oss i bilen och brummade iväg. Det är lite mysigt att göra det då och då.  Och här i Turkiet är det en jätteviktig sak. Eftersom söndagen lite är allas lediga dag oftast och familjedag så gör man detta ihop och man kan äta i timmar. Men ingen är särskilt morgonpigg på söndagarna så bra är det att komma iväg tidigt för att slippa det värsta kaoset.
 
 
Vi hittade på en Borcercollie som hette Thea och Eidan blev så förtjust i henne! Vi hade ju en Bordecollie, Wilma som dog precis innan Eidan föddes, vilket jag är så ledsen för, världens klokaste, snällaste Wilma! 
 
 
Och det är inte bara familjedagen, söndagen utan också hunddagen och det träffas mängder med hundar och hungägare i parkerna, hur roligt som helst för oss som älskar vovvar! 
 
Vi promenerade (rullade..) efter frukosten från Fenerbahce havsvägen bort mot oss, med stopp i sammanlagt.. 1...2....3...4....5 lekparker. Kändes som vi aldrig kom hem! Men jag hade en nöjd kille iallafall som hade fått skoja lite med lite olika barn vid varje klätterställning eller rutschkana.