Årets sista SWEA-frukost!

 
 
Hej kära vänner,
 
jag såg att mitt senaste blogginlägg hade publicerats lite galet, men det spelar inte så stor roll. Här ovan är ett litet ihopplock av bilder från vår mysiga Julfrukost vi hade med SWEA igår! Jag nämner ju ofta SWEA här i bloggen men ni kanske inte riktigt ha koll på vad det är, men det är iallafall en internationell organisation (baserad i USA) med tusentals medlemmar och som finns tillgänglig i de flesta större länder/städer i världen. Ett sätt att för utflyttade svenskor få kontakt med andra svenskor, kunna få delta i svenska traditioner, främja svenskt kulturliv, skaffa vänner mm. mm. Det finns SWEA-klubbar i allt från Tokyo till London till Basel till Istanbul. Vi i Istanbul är relativt små om man jämför med t.ex. Dubai, London eller Spanska solkusten men vi har däremot den yngsta organisationen sägs det. Idag 2016 är vi ca. 50 medlemmar bosatta både på Europeiska och Asiatiska sidan.
Jag sitter i styrelsen som medlemsansvarig och Vice Ordförande idag. För mig är sånt här jätteviktigt och skoj också! Det är klart att jag skulle kunna klara mig utan det men det vill jag inte, för vi har riktigt trevligt ihop!
 
Igår var det iallafall som jag sa, dags för sista frukosten för i år. Vi har frukost första tisdagen varje månad och varierar på sidorna. Igår bestämde jag att vi skulle ses på otroligt mysiga Beyaz Firin i Erenköy och det blev verkligen stor uppslutning! Jag och Lara tog en frisk morgonpromenad dit och njöt sen av en frukost. Efter själva frukosten sen satt vi andra kvar och hade även året sista möte och brainstormade massor av ideer att göra med våra medlemmar till våren! Vi pratade om: Teater på stadsteatern, musikal West Side Story, Madame Tussauds, Vinprovningsresa, Vinkväll, matlagningskurs, Bosporen båttur, Cykeltur, Årsmöte med Cocktail, Hamam, mm.mm. Visst låter allt trevligt!