Gurays födelsedag

 
Igår var Gurays födelsedag! En dag jag hatar för jag avskyr att leta present till honom. Typ det svåraste som finns, han är kräsen och har typ allt. Vi letade lite present i torsdags men det blev en bok, en fin chokladkaka (han älskar choklad!) hans favoriträtt till middag och vi har sagt lite så att det är inte det viktigaste, jag köper alltid fel ändå. Men vi sjöng på morgonen med frukostbricka på sängen, ett litet ljus i en muffin, en kopp nybryggt kaffe och medan jag trallade "Ja må han leva" så trallade Eidan "Åh åh Lina, åh åh Lina" Eidan berättade redan i torsdags för G om att det fanns en överraskning (en bok). Så hemligheter går inte att berätta längre för den lilla herren! 
 
Kl. 11.00. var vi välkomna att hälsa på Eidans ev framtida förskola. Det tog ca. 10 min. att åka dit på morgonen och ev en promenadväg på 30-40 min för mig när jag hämtar/lämnar om jag går. Den ligger nära havet så man kan ta havspromenaden hem tex, då tänker jag att vi får den delen av vardagsmotion med, frisk luft och jag kan kombinera mina PWs med hämtningar/lämningar. Väl framme så sprang Eidan in på en gång och föreståndaren mötte upp oss, jag kände på en gång att stället mötte upp mina förväntningar. Trevlig personal, fina små "klassrum" för grupperna, personalen pratade bra engelska, vi gick igenom hur de jobbar och vad barnen får göra, jag berättade även lite om Eidan, hur han är och hur vi tänkt, sen fick vi kika runt. Eidan hade redan börjat leka med några fröknar. Jättegullig matsal hade dem med och för gruppen som var på simskola väntade mat med bra turkisk husmanskost som köttgryta med ris, inga french fries med chickenfingers! 
Stället kändes fräscht ocv tryggt med gräsmatta utanför och högt staket och en vakt. 
Jag tror vi bestämde oss redan där och då. När vi kände oss klara vägrade Eidan lämna. "Okej gå ni, hej då" sa han och vart jättelessen när han insåg att vi INTE skulle lämna han där. I bilen på väg hem var han jätteledsen "Åka till skolan igen...!" Så vi åkte till hans favoritställe "Danos" (McDonalds) där han fick piggas upp med lite pommes! Och det första han sa när han vaknade idag var "Åka till skolan!" Så ja, killen är redo minst sagt. Det enda som inte blev riktigt som vi tänkt oss var att vi ville gärna börja med 3 dgr/veckan men förskolan hade inte riktigt sånt program där för den åldersgruppen han skulle gå med, även om man får lämna bara 3 dgr/veckan får man betala för 5 dagar. Och de tyckte även att han var mer mogen för förskola för 3-4 år än lekgrupp 2-3 år. Så det blev en annan prisbild men vi får anpassa oss och nu när vi jämfört lite med vänner och deras barns förskolor (även en del icke internationella) så är prisnivån helt överkomlig tycker vi. Ingen av oss orkar leta runt mer då vi verkligen gillade allt med denna. Så på måndag ska jag registrera honom och kanske redan startar inskolning nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot allt pyzzel de ska göra och komma hem med! 
Anonym

Vad kul att de blev så lyckat! Han har nog en vädig bra ålder för att börja nu vill ha kompisar att leka med. Söta killen. Ni har så goa barn😊. Lite nyfiken och du behöver ju inte svara haha! Vad kostar det per månad? Ha det bra och igen älskar dina foto😊. Kram

Svar: Tack snälla du, ah! Kommer inte ihåg exakt vaddet kommer bli men typ 4000:-/månad 5 dgr/veckan
inkl. 2 måltider/dag.
Volleybollfrun