Bad Nights!

 
 
Mitt söta lilla nattduksbord. Tycker knopparna i mässing verkligen gjorde våra nattduksbord så mycket finare! Just nu är jag mycket inne på mässing/guld & ljusrosa/dusty pink att inreda här hemma. 
 
Hej från en trött mamma liggandes i barnets säng! De röjjer & bygger med lego på Eidans golv och jag försöker "passa på" att vila lite. Helst vill de att jag ska vara med & leka men finns det något tråkigare? Min lilla tjej har inga bra nätter just nu. Är det andra eller tredje natten i rad hon nu vaknar säkert 15 ggr och gnäller och är ledsen. Förstår inte ens hur jag ändå kan vara människa på morgonen efter dessa nätter! Nu idag såg jag att hela hennes överkäke med tänder verkar vara på väg ner så dålig sömn kan ju bero på det?  
 
 
 
Hon är en glad liten fis på dagarna iallafall.
 
Det var en röd dag idag i Turkiet och tidigare idag på dagen åkte G och Eidan för att hämta en klätterställning med gungor och rutschkana som jag köpt från en annan mamma via nätet. Det tog sin lilla tid att få hit den men tillslut ordnade det till sej med transport, bärhjälp osv och nu på eftermiddagen kikade jag och barnen förbi ute på trädgården så hade vår "Gardener" fått ihop allt! Och husets ungar leker med den nu, ska man få saker gjort eller köpt måste verkligen alla ha en spark i rumpan. Eidan ska få se den imorgon bitti, vi ska iväg till förskolan på förmiddagen och registrera honom, känns så himla skoj! Jag vet han kommer älska det. Det känns inte på något vis jobbigt eller ledsamt, för ett år sen kanske det skulle kännas det men nu känns det bara bra, redan på torsdag & fredag börjar hans sk. "inskolning".
 
Nu blir det svensk falukorv med makaroner här hemma (nåt som alla älskar!) och sen kvällsbad, frukt och bokläsning. Barnen börjar komma i åldrar att de gör samma saker, äter lika, har samma rutiner och det känns väldigt skönt!
Birgitta S

Hej!
Skönt att vara hemma eller hur? Även om det är roligt att resa osv så är det ganska jobbigt att var på resande fot med 2 små. Skönt att alla snart kan äta samma enklare för dig och vad roligt svenska falukorv o makaroner!!!
Min granne på landet som bott ca 30 år i England och hennes dotter är 25 år när de kommer hem så det första dottern gör på vägen ut till landet är att köpa Falukorv och Hushållsost det bästa hon vet i Sverige.
Hälsningar Birgitta S