Eidan ska bli storebror!

 
 
 
Eidan ska få en lillasyster i höst! 
 
Nu ligger vår lilla hemlighet ute på facebook och instagram så lika bra att berätta här också. Jag har inte känt att jag viljat berätta tidigare men idag kände jag att jag ville, svårt också det här med att dra in magen på vartenda foto vi tar här då jag inte viljat vara med med magen på min familjs instagram/facebook. Men yes! Jag är gravid och Eidan ska bli storebror i höst åt en liten lillasyster som det ser ut. Min läkare var miljonsäker på att det var en flicka så vi får väl hoppas han har rätt. 
 
Jag är iallafall snart i vecka 22 så redan rätt långt gången. (Bf 7/11) Det var inte planerat men inte oplanerat heller om man säger så, vi trodde nog inte det kunde ske så snabbt så i framtiden får vi vara försiktiga. Det blev en riktig överraskning för oss båda och kring påsk började jag ana, då redan kring vecka 8. Jag började inse det hela när jag var med Denise i Athen. Lite för sen mens om man säger så. Köpte ett test i Athen som jag tog själv hemma och jag tror jag såg ett stort plus på ett par sekunder. Superchockad verkligen! När jag berättade för G så sa jag att vi hade en souvenir från Grekland så han fick blunda och fick testet i handen, han trodde först det var en elcigarett men sedan såg han. Blev mycket glad men chockad. 
 
Andra dagen blev jag förvirrad och ledsen. Förstod inte riktigt. Kände att jag hade min bebis redan, som fått hela mitt hjärta. Hur ska det gå med en ny till och vem är det? Många tankar. Men sedan släppte det. Nu känns det kul och helt naturligt och det ska bli jättekul att se vad det här är för liten tjej! 
 
Graviditeten i sig är väldigt likt med Eidan fast samtidigt inte. Med Eidan kräktes jag någon vecka men med denna har jag inte kräkts någonting. Jag har däremot mellan v. 8-12 vart galet trött! Jag har sovit dagliga naps med Eidan flera timmar. Har gått och lagt mig supertidigt. Matsuget har vart sådär i början men inget märkvärdigt. Sen en bra tid tillbaka mår jag toppen! Gått upp 1-2 kg och mår som en prinsessa! Några cravings? Ingenting. Tråkigt men sant. Gillar allt som vanligt. 
 
Eidan förstår nog inte riktigt. Han märker att jag fått större mage och klappar på den eller gör pruttljud. Säger att det är en"bebis i magen" men han förstår nog inte och jag förväntar mig inte att han ska göra det heller. "Baby" säger han ibland men tror det har att göra med andra saker. Han gillar yngre bebisar iallafall och tycker dem är söta så han blir nog en perfekt storebror. 
 
Att det blir en flicka känns lite konstigt nu när man är van med pojkar. Vi trodde alla det var en pojke tills förra veckan då vi bad doktorn berätta. Men nu har jag nog vant mig med det med. Tror hon blir lik Eidan faktiskt. En till blondin med blåa ögon. G skämtskrämmer mig att hon kommer likna hans syster för Eidan är lik min bror.
 
Någon av er läsare som väntar smått igen?
Sofia

Åh Grattis vad roligt! :D

Svar: Tack! :-)
Volleybollfrun

Linette

Tjoho!
Looking good!

Svar: Tack 😘😘
Volleybollfrun

Laura

Men OJ, vilka roliga nyheter! Grattis grattis! :D

Svar: Tack tack :-)
Volleybollfrun

Stina

Grattis. Väntar också smått. Ska ha nu i augusti. Så mysigt. Har inte blogg men insta. Lycka till❤️

Svar: Grattis tillbaka! Och lycka till!
Volleybollfrun

Nina

Hej, har inte varit nån direkt bästa kommentera här på bloggen men kikar ändå din blogg ofta. Misstänkte faktiskt detta fantastiska händelse redan från Sveriges nationaldagsfoton. Underbart och grattis!

Svar: Hihi, tack, ja den klänningen gjorde mig inte direkt mindre gravid ;-)
Volleybollfrun

Linda

Grattiskramar!!!