S T O C K H O L M

 
Jacuzzibad hos Lisa & Patrik! Helgött tyckte Eidan och Malte.
 
 
Världens goaste lilla Malte plaskar omkring i sin snygga badshorts, Eidan körde "all nude". 
 
 
Syrran, Malte och Filip på väg från Skansen i måndags. Det blev en helmysig dag med rätt många solglimtar!
 
 
Vackra blommor på Skansen intill Skånegården.
 
 
Hur gulligt litet hus!
 
 
På Starbucks intill Stureplan tisdagsmorgon, två lattes till mej med Denise som också är i stan nu, regnet öste ner utanför så vi väntade lite och småpratade tills det upphörde. 
 
 
Hemma hos min mamma/Eidans mormor! Skagentoast till förrätt var önskad och till huvudrätt rödspätta med potatis och dillsmör, efterrätt jordgubbar med grädde och socker.
 
Här är ett litet bildfång av "helgen"! Jag har vart dålig med kameran i helgen, helt glömt bort den! Vi hade en supermysig helg hos min kusin och hans Lisa, vi badade i deras jacuzzi på söndagen och avslutade med ett restaurangbesök på Sjökrogen på kvällen. Tack för helgen till Lisa & Patrik! 
 
Måndagmorgon åkte vi in till Sthlm, Skansen stod på schemat med syrran och Filip (som också bor i Sthlm nu) och det var så smidigt att ta bussarna omkring för (hör & häpna!) åker man ensam med barnvagn på bussarna med SL så åker man gratis, hur smidigt som helst för oss med barnvagn! Jag kände inte till detta alls men måste verkligen ge tummen upp för SL för det! Önskar bussarna häruppe kunde annamma samma system. Vi fick tur med vädret på Skansen, tur med djuren också och medan jag lunkade på med magen så tog Filip och Hanna hand om Eidan och sprang omkring var han än ville gå, toppen! Vi såg vargar, björnar, älgarna, renar, sälarna (Eidans favorit!) men måste ända säga att jag tycker inträdet var dyrt(170:-) för nästan exakt samma djur plus ett bättre Barnens Zoo finns GRATIS på Slottskogen i Göteborg.
Det blev en heldag där innan jag och Eidan promenerade till min kompis på Rådmansgatan där vi skulle sova på natten, ja, och på väg dit stötte jag på både Peter Forsberg och Roy Fares, kändistät gata!
 
Vi träffade Denise på tisdagen för en fika, lite stros på stan (Syster Lycklig, Babyshop, HM Home, Barnbutiken hann jag med i stan) och en lunch innan vi satte oss på tåget upp till min mamma och Dalarna. Det är så skönt att vara här! Och mamma överraskade med trerätters varav Skagentoast, rödspätta och jordgubbar! 
 
Pernilla

Vafan! Foppa och Roy Fares är ju mina största idoler (förutom Håkan) och så möter du båda på en gång!!!

Svar: Haha, är det? :-p
Volleybollfrun