Status!

 
Nu är ju min mamma här så jag umgås mest med henne och bloggen blir lidande men här kommer en liten update på vad som hänt sen i tisdags! 
 
 
 
i onsdags... hade vi en lååång brakfrukost hemma med prästost, lingongrova, hembakat bröd, kaviar och fil med START! Mamma hade även Duplo Lego till Eidan som han fullkomligt är galen i och lekte med hela dagen. Jag hade ju min turkiska lektion på onsdagen mellan 13:30-16:30 och då var Eidan hemma med mormor som var barnvakt, de fick lite egentid tillsammans och hade läst böcker, lekt med legot och myst då det spöregnade ute. Planen var att vi skulle på HAMAM på kvällen på Nes Club i Bostanci men tog en sväng förbi där efter skolan och stället (hamamet) såg stängt ut. Tråkigt! Istället följde vi alla med G på volleybollmatch mellan FB damer och något rumänskt lag i Champions League, så mamma (som är gammal volleybollspelare också) fick se lite match, men mestadels ficl vi turas om att passa upp på det lilla yrvädret E som ville röjja runt på läktarn, hämtpizza från bästa pizzastället i stan (VAPiANO) blev det på kvällen!
 
Torsdagen... hade jag lovat att gå med mamma på torsdagsbasaren i Erenköy. Jag är inget megafan av basarer, trångt, skrikigt och jobbigt men ställer alltid upp om gäster/kompisar vill. Det absolut bästa grönsakerna/frukterna hittar man ju där och vi kom hem med avocados, bananer, clementiner, paprikor, persilja, rödbetor mm. Smakar så gott jämfört med butikerna och bra mycket billigare! Mamma tycker basarer är jätteskoj och hon fick nog med sej ett par påsar hon också. 
 
Lunchen intogs på mitt favoritställe - Mado Burger (?) i Caddebostan, deras hamburgare är de bästa och jag ville få mamma att smaka dem! Vi gick och lekte med Eidan i lekparken också och tittade lite i butiker på Bagdad Cad.