Talk with each other ♥

 
 
Den här veckan har varit lite upp och ner för mig. Det kan inte vara BRA jämt och allt kan inte vara tipptopp! Hör livet till... Tyvärr! Men jag trivs bäst att allt är bra och att alla mår bra. Det är saker som egentligen inte har med mig eller min familj att göra men något som påverkar mig ändå. Jag hoppas allt blir bra en dag ♥ 
 
Idag började dagen katastrofal och jag är verkligen inte redo för några diskussioner innan mitt kaffe! Vi har pratat om att ha en städhjälp  när vi kommer ha två små barn och jag kommer ha fullt upp med dem, nu är det ju jag som är mammaledig och min man som jobbar så jag har känt att den biten "ligger hos mig" lite hur jag vill ha det. Städtanter finns det gott om i stan men de ska vara bra och pålitliga också. Hur som, nu vid frukost satt G i telefon och pratade med sin moster om att ta hennes städtant. De pratade alldeles för mycket detaljer och vi har inte ens pratat igenom detta tillsammans än! Så börjar han bestämma med sin moster. Sånt här gör mig tokig! Alla skulle väl hurra för en städhjälp men jag är inte van vid sånt och det måste vara enligt mina villkor om jag ska känna mig bekväm med henne i mitt hem. Det finns dem som bara sitter och tjötar och får inget gjort, de som börjar hålla på med barnen mer än städningen eller de som längtar så efter sitt chaite att de slarvar med allt. Så vi hade behövt prata igenom detta INNAN men ibland brister det på kommunikation/information oss emellan och tillslut kunde jag avbryta deras samtal och be att få återkomma med när/var/hur-frågorna. 
Men då var jag redan less och arg... 
 
... Men nu har vi blivit vänner igen och ska försöka göra nått skoj av dagen. G har lite lugnt på jobbfronten nu innan allt "sätter igång" så vi ska försöka ta vara på hans tid och göra saker ihop. Ibland går bara allt med sån himla fart och speciellt med barn så ibland glömmer man "prata" med varann vilket är SÅ viktigt! ♥ ibland är dock den biten också himla svår, att försöka komma överens om saker när man har olika uppfattningar men ändå behålla sitt lugn och inte bli arg. Jag har blivit mycket bättre på det men något man alltid får jobba med, tyvärr...!