Eidans garderob!

 
 
 
 
 
GAP, Zara & H&M har mycket fint och det mesta kommer från dessa butiker!
 
Till vår pojke! Eidan har fått en helt ny garderob i födelsedagspresent. Tack till alla våra fina vänner här i stan som gav så mycket fint! Jag kunde inte få med allt på bild, men i princip en helt ny full garderob med massa varmt och tjusigt inför hösten! Jeans, mysbyxor, hoodies, väst, cardigans, stickade tröjor, skjortor! Han håller precis på att växa ur sina sommarkläder, så dem får följa ner till Antalya i veckan och sen när vi kommer hem igen är det ännu mera höst i stan och då ligger allt redo. Jag tycker inte man gör annat än rensar käder på den här lilla killen, men det känns alltid lika skönt när det är gjort! 
 
Veckan började med att vi promenerade till vårdcentralen här i Suadiye där vi är skrivna och dit Eidan går. Det är gratis att gå där (får frågan ofta i Sverige) och ser ungefär ut exakt som bvc i Sverige. Inkl. Vaccinationerna, dock så gör man några fler här och någon gång extra. Ex. TBC, hepatit B och vattkoppor tar man här och idag tog vi mot vattkoppor bland annat, Eidan blev såklart ledsen men allt gick bra. Jag tror nu att vi slipper alla dessa vaccinationer på några år nu, men är inte säker. 
 
Efter bvc blev det en promenad och hem för att packa, tvätta och städa, allt tar lite längre tid då Eidan gärna drar ut allt jag plockar undan. Men nu är väskorna packade för Antalya! Eidan och Guray är och säger hejdå till svärisarna som åker imorgonbitti också, min svärmor fick ytterligare en hjärtattack igår så måste åka hem till Ankara för att byta pacemaker. 
 
Oh yes, Dags för ytterligare ett skandinavisk beachvolleybolläger min man anordnar och denna grupp kommer från Finland! Vi bokade biljetter idag och flyger ner imorgonkväll för att bo på hotellet igen ett par veckor. Känns helt okej! :) Men dags för sommarkläder igen då!