Residence Permit

Eidan leker i sitt gym och tittar då och då på Billy & Bambam från tv:n, i förmiddags gick Guray med Eidan till Bvc och hämtade nya D-droppar, järntillskott  och vägde/mätte honom, nu har vi en 73 cm lång kille här hemma!
 
Tänkte berätta lite om igår! Det var tid för mig att skaffa residencepermit och eftersom jag/vi visste det var långa köer/tider bokade vi en tid online hos Polisen redan i november, tiden vi fick var nu 27/2 10.00. Hade frågat G vad vi behövde och han sa pass, kopia på passet och foton på mig. Allt fixade jag! Såklart såg han 30 min att vi hade tid tidigare än han berättat + att vi var tvungna att skriva ut ansökan också. Så hela morgonen minst sagt stressig och detta kan vara min man i ett nötskal! Men vi hann precis 9.59 och sedan lämnade jag över allt till G och underhöll Eidan istället. Jag kunde få 2.5 år uppehälle eftersom det var det jag hade kvar på passet. Jaja, det var väl okej det då. Han meddelade också att jag redan var här 10 dagar för länge. 18/2 var mitt turistvisa slut. Hade helt glömt att jag var här i somras också 1 månad. (90 dagars regeln av 180 dagar) Fick skriva under några papper och sen fick vi svar att vi får kortet om upp till 1 månad. Now way! Olmaaaaaz! 5/3 ska Guray resa iväg och 12/3 jag och Eidan, så efter lite snack från G drog vi ihop en historia om att jag och Eidan också ska åka 5/3 och på nått sätt fick killen eld i baken och sa att han skulle fixa det ev nu på måndag 3/5. Lets hope so! 
 
Jag är så himla trött på att hålla på med dessa typer av ärenden. Så himla trött! Men, just face it. Det är så det funkar när man vill bo i två länder. Eidan somnade inne hos polisen och det hela var över efter någon halvtimme.
Laura

Men vad konstigt att de sa att det skulle ta så länge? Fick du en helt ny "blå bok" eller använde du din gamla? Jag har alltid fått mitt uppehållsttillstånd på bara några dagar! Det här med att sköta några byråkratiska ärenden i Turkiet är en riktig pärs, men du kan ju trösta dig med att du slipper göra det på 2,5 år nu! ;) Mitt 3-års UT går ut i oktober och då är det eventuellt dags för mig att söka dubbelt medborgarskap...hur nu det ska gå till... :P

Svar: Ja, nar de sa bir ay, sa jag imkânsız, munkun degil, rent spontant och da verkade det som att han kunde fixa det pa nagra dagar :) Jag tror inte det kommer ta 1 manad ;) Ja, sko dubbelt medborgarskap sa slipper du soka igen! du har ju absolut alla punkter klara, gift med turk och bott har 3 ar. Vad har du for losen for din blogg? vill ju se hur det gar med bebis i magen, men jag kommer inte ihåg losen!
Volleybollfrun

Laura

Maila mig på [email protected] så skickar jag det nya lösenordet! Vill inte skriva det här. :)

Svar: Ok! Då gör jag det! :)
Volleybollfrun