Hos barnmorskan!

 
Äntligen kom dagen jag skulle träffa min barnmorska igen! Jag var helt exalterad hela morgonen och idag skulle G föllja med också! Jag var så glad att se henne och jag gillar henne verkligen och hon klickade bra med G och han tyckte om henne också. Vi tog alla prover igen och allt såg bra ut med mig, G fick chans att fråga allt han undrade om och hon förklarade allt så himla bra eftersom jag knappt själv vet allt vi kollat. Idag vägde vi mig också och tydligen har jag gått upp 7 härliga kilon redan (!) jisses, vart ska det här sluta!? Jag var lite i chock efter det eftersom jag inte trodde det var så mycket... Men å andra sidan kan jag inte bry mig mindre! Sen mätte vi magen och buffade och kände på bebisen så vi fick känna hjärtljuden som slog så fint. Underbart att höra. Min G vart helt rörd efter det och hans ögon bara lyste! Han kunde ju inte vara med på ultraljudet så detta var ju såklart stort för honom! 
 
Om 2 veckor ska jag tillbaka för att ha en till kontroll och få ett flygintyg av min barnmorska sen säger vi: Sommarlov 1 månad i Turkiet!
 
Nu ska vi äta min grekiska sallad och G skålar i vitt vin medan jag får dricka saft. Hoppas ni haft en bra varm (!) dag!