Blixtvisit i Sthlm!

 
Äntligen har mitt kaffesug kommit tillbaka! Som jag saknat mitt morgonkaffe... Innan jag satte igång min shoppingdag slog jag mig ner med en kaffe på Drottninggatan. Väldigt lugnt där tidigt på morgon...
 
En massa sött fanns inne hos Lexington i PUB-gallerian, bäddset och plädar för pojkar och flickor. Varför jag inte slog till på något av dem är för att det endast fanns rosa/blått (pojke eller flicka) och jag törs inte gå alltför hårt in på den "blåa pojkvägen" även om vi haft två st. UL som konstaterat pojke så går jag fortfarande väldigt unisex med allt i köpväg.
 
 
Hittade en butik som jag gick lite "bananas" i. Systrarna V O L T A I R E. Oj! Så mycket fint det fanns där inne! Man kunde gå helt loss där, så mycket fint för kök, mat och bak! Denna servisen med ögonen var så söt tyckte jag. Skulle vilja ha en fin personlig servis för te/kaffe, påmindre om Skönheten & Odjuret.
 
 
Ett besök jag sett fram emot var HM HOME - denna butik finns ju inte överallt om man säger så. De har så mycket fin inredning och till pangpriser!! Mycket i min stil och smak. Men nu var det framför allt till bebispojken jag var ute efter, mycket var rosa vilket inte riktigt känns passande om det nu blir en pojke, så jag avvaktade lite, men hittade lite fint till hemmet och till bebisen ändå. Visar sen mina inköp!
 
 
 Poängen med mitt Sthlm-besök igår igen var date med dessa brudar. Isabelle (till vänster) lärde jag känna under mitt halvår på Malta där vi jobbade ihop, nu bor och jobbar hon i Marbella/Costa del sol istället. Sara lärde jag känna 2008 i Alanya då vi delade lägenhet tillsammans från mars - november, sen har även hon bott på Malta och nu bor vi båda i Sverige. Gulliga tjejer och jättetrevlig fika! 
 
 
Uppe på Kulturhusets terass fikade vi och jag kunde inte undgå denna chokladruta!
 
Igår tog jag spontant ledigt igen och åkte tillbaka till Stockholm! Shopping + kompisdejt stod på schemat och det kändes skönt att "förlänga" helgen lite. Jag shoppar bäst själv. Älskar att kika runt i min egna takt i "mina" butiker. Många tycker inte alls om att shoppa själva, men jag hittar bäst själv. Guray är OK som shoppingsällskap, men då känns det ändå som att man är själv för han sitter oftast i telefon utanför butikarna. Och när jag väl provar något som jag hittar så frågar jag alltid honom men bryr mig aldrig om vad han tycker. Hihi. Perfekt shoppingtur i Sthlm fick jag igår iallafall och sen mötte jag upp tjejerna i stan för catchup och lite fika.
 
Idag sitter jag på jobbet igen, bebis har vart igång i magen sen tidigt imorse och hickar konstant. Och gör fortfarande. Idag ska vi besöka barnmorskan och det blir prover, väga, mäta! Hoppas att allt ser fint ut! Jag har tänkt att jag ska jobba 1 månad till (fram till vecka 39) men tror faktiskt att jag ska korta av det lite och ta ut alla mina semesterdagar jag har kvarsparade.
 
Hur har ni gjort? Många av er som jobbat fram tills så långt som v. 39/40?
 
adem

hej
jag vill äta mat med dig
uppsala turk kille
efes restaurant