Egentid ♥

 
Idag passade jag på att besöka friisören för klipp/fön och gjorde även en manikyr. Eidans farmor och faster passade Eidan. Som jag skrev tidigare har jag inte något behov av att bara vara "Malin" för det får jag även när jag tar hand om Eidan om dagarna också, men visst blir det enklare att bara själv kunna tassa ner till frisören i samma byggnad och ga en timme eller två för lite härlig ompyssling. Det är tredje gången jag går till denna frisör och jag blir lika nöjd varje gång och somnar ofta när han fönar mitt hår. Idag lyxade jag till med predikyr också eftersom mina trötta fötter fått se bättre dagar. Som ny människa nu! 

Så, hur har tiden vart här hos svärföräldrarna då? Intensivt! som vanligt. Behöver nog ett eget kapitel för att förklara det ;-) det kanske kan vara kul för er att läsa! Man blir ju van och härdad, men tänk "Mitt feta grekiska bröllop" gånger hundra typ stundtals. Min turkiska är så pass bra att jag kan tackla det mesta nu och det är verkligen en fördel. De är så generösa att det nästan blir galet, jag får förklara sen. Guray har haft möten både igår och idag så jag har mestadels varit själv med alla. 
 
Vi ska åka till Gurays moster nu och hälsa på och äta mat (whatelse?) Eidans farmor är så hängiven att alla skall ge Guld till Eidan så vi åker typ runt och "samlar." Känns lite tattigt. Men jag tänker på att det är allt till Eidans bankkonto och framtid.
Cicci

Hej! Tittar in till din blogg lite då och då och mer och mer sista tiden :) Kom precis hem från Istanbul och längtar redan tillbaka. Vi har lägenhet på europeiska sidan och det var först nu jag var på asiatiska sidan då vi åkte nya metron marmaray över. Hur smidigt som helst. Jag kämpar med min turkiska så att jag ska hänga med i alla samtal, men inte det lättaste språket att lära. Jag hade gärna önskat lite tips på bra restauranger, fik eller andra bra ställen på asiatiska sidan där ni bor. Jag ska ta med min syster ner i maj så jag hade gärna visat henne runt på "din" sida :-) önskar dig och din familj ett gott nytt år

Cicci

Hej! Tittar in till din blogg lite då och då och mer och mer sista tiden :) Kom precis hem från Istanbul och längtar redan tillbaka. Vi har lägenhet på europeiska sidan och det var först nu jag var på asiatiska sidan då vi åkte nya metron marmaray över. Hur smidigt som helst. Jag kämpar med min turkiska så att jag ska hänga med i alla samtal, men inte det lättaste språket att lära. Jag hade gärna önskat lite tips på bra restauranger, fik eller andra bra ställen på asiatiska sidan där ni bor. Jag ska ta med min syster ner i maj så jag hade gärna visat henne runt på "din" sida :-) önskar dig och din familj ett gott nytt år

Svar: Hej Cicci! Vad kul! Nej, det är verkligen inte ett lätt språk. I know. Helt obegripligt ibland... Efter tre år i Sverige har jag tappat mkt men det kommer sakta tbks. Men ibland går det fort när folk pratar! Åååhhh. Jag har massa favoritställen! Vet inte var jag ska börja. Får nog sammanfatta allt i den guiden jag tänkte göra :)
Volleybollfrun