WAFFLES IN MODA.



ME! utanför mitt favorit waffle-place som ligger i Moda/Kadiköy. Dem är SMARRIGA! Borden och inredningen går i typ samma färgskalor som all topping: rosa, grönt, turkost...



En av de armeniska kyrkorna som finns omkring i Moda/Kadiköy. Jag tycker kyrkor är så vackra!



Tut Tut!
Spårvagnen tuffar på mellan Moda - Kadiköy. How sweet?



älskling o. jag promenixa omkring i mysiga moda idag på eftermiddan. loveli loveli moda. jag älskar ett våffelställe där och sen tycker jag bara det är lugnt och skönt, lagomt med folk. lite bättre väder idag osså. jag gillar folket som bor omkring där, lite rockers/hippie-stilarna som går sin egna väg och inte är så uptighta! haft så mysigt med min karl! min bästa vän. å, vi har det jämt så underbart, skrattar och har roligt! love him love him love him.

... men fortfarande FÖR kallt ute nu, fryser jue! Jag längtar efter SOL, VÄRME, SOMMAR. NU!


Sofie

Hej! Jag har en liten fråga :-) Tyckte din mans familj att det var okej från början att ni träffades och sedan gifte er? Tänkte om dom är muslimer för det brukar väl vara emot religionen. Hur har ni hanterat det?

Malin

Hej Sofie, jag vet inte vad jag ska svara på din fråga för det har liksom aldrig funnits något "problem/konstigheter" med det. Ja, de är muslimer hela högen men jag tycker inte de ser någonting på nåt annat sätt när det gäller förhållanden. Vi bodde ihop från första början och gifte oss efter 3 år och dem har aldrig sagt nått om det alls, nästan tvärtom! Ärligt talat så tror jag inte att de bryr sej om det, de är väldigt enkla. Och vi har inte heller brytt oss. Jag visste inte ens om att de var emot religionen :-/ men det kan nog vara olika för alla.

Janna

Gud vad härligt att se bilder från ställen man själv besökt! Längtar tillbaka till de där härliga kvarteren :)

Malin Larsson

Där va ordet ! "uptighta" -så känner jag lite för asiatiska-sidan - fast skönt att du påpekar att det inte behöver vara så :) Såg mysigt ut!



Läste kommentarerna också! Tänkte bara säga att det inte är emot religionen, om mannen är muslim och kvinnan "kristen" eller annan "abrahamsreligion" - vad jag har hört av troende muslimer (dock inte turkar)! Men jag tror inte att det är nåt som ens reflekteras över direkt, inte bland turkarna om man ska generalisera (åtminstone inte storstads-borna) :) Har heller aldrig haft problem med min killes (som är turk) föräldrar - dom gillar mig och låter mig bo hemma hos dem när jag är här- sover i samma säng som min kille - vilket har varit en självklarhet från första början! De har mer varit oroliga om vad MINA föräldrar tycker om det :)

annica

Hej!

Men är dina svärföräldrar såna som ber 5 gånger om dagen,

jag tyckte inte det såg så ut när jag såg bilder på din svärmor? Hon bär väl inte sjal på huvudet, det finns ju riktigt såna i Istanbul också dom som täcker sig ordentligt.

det ser ut som ni har torra fina gator iallafall, tänker på min man som vill ner hade börjat packa såg sedan dagen efter att det kommit riktigt mycket snö igen i Ankara och konya

så han sitter och väntar på att det ska försvinna, men när? Här i Stockholm hade vi 10+ igår jätteskönt i solen.

Ska du verkligen flytta till Maömö där det blåser så mycket har jag hörts sägas, varför inte Stockholm tycker du inte om stockholm?

/ANNICA.