Första dagen i Dubai.

 
Vi flyg med Norwegian ner från Arlanda och kom sent på natten, så lite småsliten var man första dagen men vad gör det när man är nyfiken och vill ut och utforska! Första stoppet blev Dubai Marina (som blev ett av våra favoritstråk) en dubbel espresso för att kvickna till och sen la vi oss på Jumeriah Beach resten av dagen. Solade, badade, klappade kameler och en blekfis som mig har faktiskt fått en riktig pepparkaksbrun bränna.
 
Home Sweet Home  - jupp! Tillbaka på svensk mark igen. En vecka går alldeles för fort, fast i Dubai räcker det med en vecka skulle jag säga. Vilken otroligt h.ä.r.l.i.g. julsemeser vi haft. På alla sätt. Fullträff med vädret, strålande sol och +27 varje dag! Långa varma dagar plaskandes och solandes vid havet, god mat och massa shopping! Den som vill komma iväg till ett riktigt solsäkert/varmt ställe inte alltför många flygtimmar från Sverige med fina stränder - go to Dubai! Får dej att känna att du är i flera länder samtidigt, ibland får man känslan av att man är i Indien, ibland USA, ibland Singapore, ibland Egypten, ibland Thailand.... 20 % utgör lokala befolkningen (alltså araber) det byggs på höjden och allt ska vara väldigt lyx. Här tar man sin ferrari till mataffären typ. Jättehäftigt att se, påminner mycket om Singapore och Kuala Lumpur tycker jag om ni vart där, Singapore gillade jag dock mer än Dubai. I längden blir dock Dubai rätt så opersonligt, jag gillar verkligen den mer lokala känslan.
 
Tog ju en liten julsemester från bloggen också som ni säkert märkt så nu hoppas jag ni är laddade på en massa inlägg från vår vecka! Börjar blogga som vanligt nu igen när vi är hemma så kika in flera ggr om dan så kommer massa härliga inlägg!
 
Har ni frågor om Dubai så fråga på i kommentarsfältet :)
 
Kram  
 
Mikaela

Hej Malin! Vad kul att läsa att ni hade sån lyckad resa :-) . Jag är lite nyfiken på vad en sån resa som ni gjorde går på? Allså bara boendet och flyget. Hur mycket fickpengar får man räkna med att man gör av med i Dubai? Om man bort sker från lyxshopping hehe. God fortsättning!

Svar: Hej Mikaela, åh, jättesvårt att svara på just prismässigt. Eftersom jag jobbar mot hotell/flygbolag så får jag alltid reducerade priser eftersom jag är agent så jag betalar inte samma som andra. Men per person kanske 5000-8000:-/pers för flyg och boende för en vecka, helt beroendes är det på vilket typ av hotell du hittar. Sätter man ihop eget paket med flyg + hotell kommer man nog iväg billigare! Priserna i Dubai är som i Sverige, men man kan nog också äta lite billigare här och var. God fortsättning!
Volleybollfrun

Pia

Härligt att ha dig bloggande tillbaka !

Lika härligt är det att höra att ni haft en underbar semester. har aldrig varit till Dubai, hade i ett tag det som ett måste !
Me har börjat tämka precis som su svarade att jag kanske skulle känna att det är alltför opersonligt...men en vecka varför inte ;) speciellt i bra aällskap....

Pia

Svar: Ja, precis alla resor är bra resor med rätt sällskap :) Dubai är perfekt en vecka, absolut. Saknar redan stränderna och havet och värmen..... :(
Volleybollfrun