d.u.b.a.i. & s.h.o.p.p.i.n.g!

 
Tänkte att just shoppingen i Dubban ska få ett inlägg för sej för den var helt gigantisk! Nästan varje dag besökte vi en mall men Dubaimaill & Mall of Emirates var dem vi kikade mest i och SÅKLART blev det ett köp här & där! Dem är sjukt stora och den medan Mall of Emirates erbjuder besökarna ett stort inomhus skidcenter så stoltserar Dubaimall med ett stort akvarium. Galet båda två! Dubaimall gick jag vilse i flera ggr när jag tappat bort G, många kilometer går man där. Det blev mest mallshopping för oss, vi hittade inte till någon annan shopping. Besökte en outlet ute i öknen en kväll också, ett fynd därifrån blev det!
 
Dessa malls har ALLT du kan drömma om i märken... ALLT! Victoria´s Secret, Gucci, Juicy Couture, Michael Kors, Marc Jacobs, LV, Hermes, i princip alla märken du kan komma på i designväg finns där! Prisnivån är inget speciellt märkbart, lite billigare än Sverige kanske men utbudet är ju megastort! De märken som är svåra att hitta hemma hittar du här. Lätt! Den som vill shoppa billigt bör inte åka till Dubai på shoppingresa om jag säger så. Jag är ju van med våra megastora shoppingcenters i Istanbul så mallsen i storhet kanske inte imponerade på samma sätt på mig. Istinye Park i Istanbul är säkert lika stort.  Visar såklart mina nya guldkorn strax + de fina julklappar jag fick av min man!