Sjätte dagen Krabi Ao Nang del 1



Just nu: Ligger med datorn i sängen, med en film på tv i bakgrunden, väldigt trött och med en underbar dag bakom mig!

Vi bokade utflykt igårkväll som vi åkte på idag. Det vart en klassiker - 4 Islands. Det var bl.a. Chicken Island som de flesta i dagsläget känner till! (är med på många foton!) Det vart lite bråttom i morse då vi försov oss och jag var väldigt seg ut från hotellrummet, allting tog liksom år för mig! Men tillslut släpade jag iväg mej själv med en kaffe på SevenEleven då bussen hade stått och väntat i 15 min på mej - det är reseledaren själv, det!

Visar er lite härliga bilder från dagen!

Vi tog longtailbåt eftersom det är mer klassisk thaistyle, ett trevligt gäng var vi som spenderade hela dagen ihop med flera stopp på olika öar med bad, snorkling, lunch mm!






Krabi har en otroligt fin skärgård! Väldigt fina stränder, öar och vatten samt fiskeliv på vissa ställen!






















Vi fick under dagen bl.a. se sjögurkor, havsborre (som G håller i!) massa maneter och såklart en massa fiskar när vi snorkla. På ett ställe där vi stanna för att snorkla var det så mycket maneter att alla tjejer gnällde om att byta plats! :) Och precis på slutet av dagen körde vi fast med båten och precis i samma veva kom oväder så det vart lite trix innan vi kom hem, men sånt får man räkna med ibland ... :)

 




emilie

Söta ni är!